Bratislavská radnica spoločnostiam, ktoré využívali stĺpy mestského osvetlenia na reklamu, nepredĺžila povolenie. Odstránenia reklám sa domáha na súde.
Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že ide o prvé opatrenie nového vedenia mesta na zníženie vizuálneho smogu vo verejných priestoroch.
„Ešte koncom januára sa hlavné mesto obrátilo na súd a požiadalo o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť,“ priblížila Skokanová. Z bratislavských ulíc by tak malo zmiznúť 1 623 takýchto informačných tabúľ, ktoré slúžili na reklamu. Podľa primátora Iva Nesrovnala „absolútne nekontrolovaný nárast reklám na každom kroku spôsobuje, že sa úplne ničí dojem z mesta a ľudia sú na to alergickí – oprávnene. Musíme začať z verejných priestorov odstraňovať vizuálny smog všade tam, kde sa to čo i len trochu dá“.
Odstránenie reklám zo stĺpov verejného osvetlenia je prvým zo série opatrení na zníženie reklamného smogu. Primátor Nesrovnal pripravuje aj pasportizáciu bilbordov, ktoré sa nachádzajú na území mesta. Na magistráte preto už poveril ľudí, aby spracovali koncepčný návrh na riešenie tohto problému. Podľa Skokanovej sa bude primátor v boji s vizuálnym smogom opierať aj o tzv. malú novelu stavebného zákona. Naďalej pritom presadzuje, že najúčinnejšou formou samosprávy v boji s vizuálnym smogom by bola originálna kompetencia samospráv regulovať reklamu na svojom území.