Mesto začalo s odstraňovaním reklamy na Obchodnej ulici

Nova obchodna bratislava.jpg
bratislava.sk

Obchodná ulica v Bratislave začína meniť svoj vzhľad. Počas odstraňovania prvých reklamných prvkov na fasáde budovy s popisným číslom 62 predstavili v stredu zástupcom médií manuál Nová Obchodná, ktorý má slúžiť ako sprievodca pravidlami umiestnenia reklamných stavieb a informačných zariadení.

Hlavné mesto chce v rámci tohto projektu apelovať na majiteľov prevádzok, aby vzhľad svojich fasád zosúladili s manuálom, ktorý obsahuje pravidlá umiestňovania reklamy v tomto verejnom priestore v súlade s novou reguláciou.

„Obchodná ulica patrí k jedným z najdôležitejších verejných priestorov, ktorými denne prejdú tisícky Bratislavčanov či návštevníkov mesta. Jej aktuálny vzhľad je už dlhodobo zaťažený nevkusnou reklamou, ktorá špatí a dehonestuje tento priestor. Aj preto sme spojili sily a spoločne vytvorili manuál s pravidlami umiestňovania vonkajšej reklamy a vytvorili tak ucelený pekný verejný priestor,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Nezáväzný manuál

Manuál nie je záväzný, ale odporúčací. Za jeho vznikom sa nespočetné diskusie a workshopy, kde boli prizývaní nielen majitelia budov, ale aj prevádzkovatelia. „Reklama na Obchodnej vznikla zapĺňaním fasád informáciami bez ladu a skladu. Polepené výklady ulice často zakrývajú to, čo je identitou prevádzky – jej priestor. V chaose si reklamné prvky razia cestu silou, budia vulgárny dojem a škodia celému prostrediu ulice a jej nepopierateľnej architektonickej hodnote. Spoločné pravidlá pre umiestňovanie reklamy s tým dokážu niečo urobiť,“ konštatuje hlavná architektka Ingrid Konrad.

Rehabilitácia historických fasád

Riaditeľ Mestského ústavu ochrany pamiatok (MÚOP) Ivo Štassel uviedol, že Obchodná ulica je súčasťou územia pamiatkovej zóny a podlieha pamiatkovým zásadám. „Tento pokus je pilotný. Z pamiatkového hľadiska ide o pilotný pokus o úpravu ulice komplexne ako celku s dôrazom na rehabilitáciu historicky hodnotných fasád a elimináciu rušivých prvkov, tzv. reklamného smogu. Doteraz sa takýmto spôsobom riešili iba jednotlivé objekty, ale tu je ambícia obsiahnuť celý priestor ulice aj s jej fasádami,“ vyjadril sa.

Publikáciu s názvom Nová Obchodná: Sprievodca pravidlami umiestnenia reklamných stavieb a informačných zariadení predstaví primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spolu s autormi publikácie a zástupcami partnerov 30. mája v Hoteli Crowne Plaza o 19.00 hod.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk