Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Sviatok všetkých svätých
ilustračné: SITA
31. marca 2016 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2016

Mestskí poslanci schválili územný generel dopravy, bol podmienkou pre ďalšie čerpanie eurofondov

Hlavné mesto Bratislava má územný generel dopravy. Schválili ho dnes na rokovaní zastupiteľstva bratislavskí mestskí poslanci.

Cieľom strategického dokumentu je zmapovať dopravné toky, demografický vývoj, dopravnú infraštruktúru a tak poskytnúť pohľad, akým smerom sa má vyvíjať mobilita na území Bratislavy,“ hovorí primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že schválenie tohto strategického dopravného dokumentu je podmienkou pre ďalšie čerpanie eurofondov na dopravu.

Územný generel dopravy bude slúžiť ako územnoplánovací podklad. „Povie mestu, kde si má v novom územnom pláne nechať rezervné koridory pre dopravu – či už to budú cesty, koľajová doprava alebo koridory pre cyklistov a peších,“ vysvetľuje predseda mestského poslaneckého Pravicového klubu a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler.

Ako dodáva, pri tvorbe územného generelu mesto získalo cenné dáta z dopravných prieskumov, ktoré neskôr môžu využiť napríklad pri úprave liniek verejnej dopravy. „Absolútne najdôležitejšou vecou je podpora nemotorovej dopravy a preferencia verejnej dopravy. Znamená to, že nebudeme ďalej podporovať rozširovanie ciest pre autá, ale budeme preferovať najmä verejnú dopravu. A to tým, že MHD rýchlejšie prejde cez križovatku, linky budú urobené efektívnejšie s čo najmenším počtom prestupov, aby sa doprava zrýchlila a zjednodušila,“ vysvetľuje Uhler.

Bratislavskí mestskí poslanci na dnešnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili analytickú a návrhovú časť územného generelu a zobrali na vedomie čistopis, ktorý bude slúžiť k zabezpečeniu ďalších územnoplánovacích činností. Územný generel dopravy síce poslanci schválili, no v najbližšom čase ho bude mesto ešte aktualizovať. Na návrh starostu Vajnôr a mestského poslanca Jána Mrvu totiž radnica musí do júna dokument doplniť o pripomienky bratislavských mestských častí. V strategickom dokumente tiež chýba plánovaná diaľnica D4 – nultý obchvat Bratislavy. Môže za to podľa Uhlera chyba v zadaní k územnému generelu.

Vychádzalo sa zo stavieb, ktoré už existovali a nie z tých, ktoré sú v blízkom čase naplánované,“ vysvetľuje. Dodáva však, že generel sa dá časom upraviť. „Kým sa diaľnica postaví, bude rok 2019 a uvidí sa, akým spôsobom to ovplyvní dopravné toky. Dnes sa to dá nejakým spôsobom predpovedať, no po spustení diaľnice D4 sa to bude dať presne zmerať, a potom sa spraví aktualizácia generelu,“ uzatvára Uhler.

Cieľom spracovania územného generelu dopravy je predovšetkým aktualizácia dopravných charakteristík, parametrov a služieb mesta s ich premietnutím do reálneho návrhu riešenia. Úlohou tohto strategického dokumentu je podľa mesta definovanie podmieňujúcej regulácie prípadného ďalšieho územného rozvoja mesta z hľadiska dopravnej vybavenosti a obslužnosti. K územnému generelu dopravy robilo hlavné mesto pred dvoma rokmi aj dopravné prieskumy. V nich zisťovali, ako sa v Bratislave parkuje i odkiaľ a kam vozidlá jazdia. Prieskumy zadalo hlavné mesto Bratislava a robilo ich Centrum dopravního výzkumu.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X