Ďalší kontrolný deň na stavbe zatiaľ nepovažuje za potrebný.
Ak sa potvrdí zodpovednosť nezávislého stavebného dozoru na stavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v súvislosti s podozreniami na používanie kontaminovanej zeminy, minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek (Most-Híd) rozhodne o ďalšom postupe. Ako informoval v pondelok na stretnutí vedenia Národnej diaľničnej spoločnosti s médiami, počká na ukončenie policajného vyšetrovania v tomto prípade.
„Mám obmedzené možnosti. Robia na celom úseku, neviem teraz povedať, či celý úsek je kontaminovaný alebo len sčasti. Pravdepodobne musia odtiaľ niečo vybrať a doniesť tam niečo, čo nie je kontaminované,“ povedal Érsek. Vyslovil spokojnosť s akciou polície vo štvrtok minulý týždeň pre podozrenie s používania kontaminovanej zeminy. „Mali sme indície. Viackrát sme upozornili nezávislý dozor na stavbe, ktorý bol vysúťažený v rámci koncesnej zmluvy,“ povedal minister dopravy s tým, že ide o renomovanú rakúsku firmu. „Je zodpovedná za to, aký materiál sa tam vozí,“ dodal Érsek.
Polícia 28. marca zasahovala v sídle firmy D4R7 Construction, s.r.o. v Bratislave. Je to hlavný zhotoviteľ úsekov D4 a R7 v rámci PPP projektu. Policajti preverujú aj firmy, ktoré na stavbe D4 a R7 pracujú. Ide o podozrenia, že sa pri výstavbe používa kontaminovaná pôda. Koncesionár a zhotoviteľ projektu D4/R7 plne spolupracujú s políciou pri vykonávaní vyžadovaných úkonov.
„Koncesionár a zhotoviteľ projektu používa pri výstavbe len materiály obstarávané od subdodávateľov, ktoré spĺňajú príslušné normy a certifikáty. Vylučujeme akúkoľvek kontamináciu pôdy alebo používanie materiálov, ktoré by mohli akýmkoľvek spôsobom ohroziť životné prostredie,“ uviedlo v stanovisku konzorcium firiem zo Španielska a Rakúska Zero Bypass Limited.