Žena poškodeného presvedčila, že hackeri chcú odcudziť jeho peniaze z bankového účtu a ona tieto útoky blokuje.
Podvodníčka počas uplynulého víkendu telefonicky kontaktovala v mene spoločnosti Microsoft muža, od ktorého požadovala prístup do jeho počítača prostredníctvom aplikácie, ktorú si muž mal nainštalovať.
Ako informuje bratislavská krajská polícia na sociálnej sieti, zároveň mal muž poskytnúť prefotený občiansky preukaz, rôzne doklady a dokonca mužovi cez aplikáciu skenovala aj tvár.
Žena poškodeného presvedčila, že hackeri chcú odcudziť jeho peniaze z bankového účtu a ona tieto útoky blokuje. Po skončení telefonátu však muž zistil, že mu z účtu odišlo 3 500 eur. Prípadom sa už zaoberajú policajti Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave III.
Bratislavská krajská polícia v tejto súvislosti apeluje na občanov, aby boli obozretní, aby v prípade takýchto telefonátov neposkytovali žiadne zo svojich autentifikačných a verifikačných údajov k žiadnym bankovým službám či produktom.
„Banka nikdy nežiada obdobné údaje od klienta telefonicky, fakultatívne vyžaduje osobné údaje pre identifikáciu klienta, avšak nikdy nie konkrétny údaj ku konkrétnej službe či produktu. Ani príslušníci Policajného zboru nikdy telefonicky nežiadajú prihlasovacie údaje a prístupové heslá k bankovým účtom ani prihlasovacie údaje k internetbankingu,“ dodala polícia.