Na zrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále postupne dokončujú nástupištia

DOPRAVA: Spustenie električiek v Karlovej Vsi
Foto: SITA/Alexandra Čunderlíková

Pôvodne mali električky jazdiť už v septembri, práce sa však omeškali z dôvodov zle zakreslených inžinierskych sietí a sporu s majiteľmi pozemku trakčnej meniarne.

Na zrekonštruovanej električkovej trati v bratislavských mestských častiach Karlova Ves a Dúbravka postupne dokončujú nástupištia.

Evidujeme nedorobky na nástupištiach a vegetačných úpravách dráhy, ktoré však nemajú vplyv na to, aby mohla električka do Dúbravky premávať. V rámci celej rekonštruovanej trate ešte na niektorých zastávkach chýbajú časti kovového zábradlia, nie je kompletne vyznačené trvalé dopravné značenie a funkčná svetelná signalizácia,“ povedal pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Vegetačné úpravy

Dokončovať plánujú taktiež vegetačné úpravy a na zastávke „Karlova Ves“ (po novom „Kútiky“) chcú nainštalovať nové výťahy.

Lávku pre chodcov „Nad Lúčkami“ budú dokončovať na budúci rok. Jej stav bol totiž horší, ako predpokladal projekt rekonštrukcie,“ informoval Bubla. Prevádzku električiek na prvom zrekonštruovanom úseku, od zástavky Molecova po obratisko v Karlovej Vsi, spustili 19. decembra po viac ako polroku.

Pôvodne mali električky jazdiť už v septembri, práce sa však omeškali z dôvodov zle zakreslených inžinierskych sietí a sporu s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.

Spor o vstup na pozemky

Stavebné práce na dráhe v časti obratisko Karlova Ves – Damborského (po novom Záluhy) v Dúbravke ukončili 20. decembra, ale spusteniu električkovej dopravy až do Dúbravky bráni spor o vstup na pozemky pod meniarňou Dolné Krčace, z ktorej je napájané trakčné vedenie pre túto trasu.

Prístup k meniarni v súčasnosti znemožňuje nový vlastník pozemku pod ňou. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do nej dostali v čo možno najkratšom čase,“ dodal Bubla.

Modernizácia trate

Počas modernizácie trate, ktorá sa začala koncom júna 2019, odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.

Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu. Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk