Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
regiojet, vlak, hlavná stanica
SITA
9. decembra 2015 Správy BratislavaNovinky z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2015

Od nedele bude platiť nový cestovný poriadok. Pozrite sa, aké zmeny nás čakajú

Priame rýchlikové spojenie z Bratislavy do Banskej Bystrice každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko v novom cestovnom poriadku, ktorý začne platiť v nedeľu 13. decembra.

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a. s., predstavila nový cestovný poriadok, ktorý začne platiť v nedeľu 13. decembra. Jednou z hlavných noviniek je priame rýchlikové spojenie z Bratislavy do Banskej Bystrice každé dve hodiny s kratším trvaním cesty. V pracovných dňoch bude na 230-kilometrovej trati cez Levice a Žiar nad Hronom premávať deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje. Ide o zásadnú zmenu, keďže v súčasnosti polovica rýchlikov z hlavného mesta končila vo Zvolene, pričom priame vozne pokračovali na Banskú Bystricu a Žilinu. Ďalšie rýchliky išli ďalej južnou trasou do Košíc, čo po novom už nebude.

Štát si od ZSSK v novom grafikone vlakovej dopravy objednal výkony vo verejnom záujme v objeme 31,3 milióna vlakových kilometrov zhruba za takmer 210 mil. eur, podobne ako v súčasnosti. Táto suma zahŕňa 12 mil. eur na zvýšené náklady a kompenzáciu výpadku tržieb z bezplatnej prepravy pre študentov a dôchodcov.

V polohách vlakov objednávanej dopravy sme nepripravili žiadne zásadné zmeny, skôr sa snažíme systém dobudovávať,“ povedal v stredu na tlačovej besede generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy Jiří Kubáček.

Obmedzené zmeny vlakov spôsobili len práce na modernizácii traťových úsekov pri Trenčíne a pred Žilinou. „Umožňuje sa oveľa ľahšie nadväzovať na prímestské autobusy a v niektorých prípadoch na mestskú hromadnú dopravu. Je to aj istý vklad do budovania integrovaných dopravných systémov, ktoré sú na Slovensku zatiaľ v začiatkoch. Do roku 2016 vstupujeme s pomerne stabilizovaným objemom za celú osobnú železničnú dopravu v objeme 32,5 milióna vlakových kilometrov,“ uviedol Kubáček. Zvyšok pripadá na vlaky súkromného dopravcu RegioJet na trati Bratislava – Komárno.

Riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt informoval, že viac ako polovica výkonov vlakov v regionálnej doprave bude mať klimatizované súpravy alebo nové modernizované vozne. „Máme k dispozícii po siedmich rokoch 61 nových vlakov a 94 zmodernizovaných či nových vozňov. Do Prahy budeme jazdiť z Bratislavy pod štyri hodiny,“ povedal.

Z 1 455 vlakových spojov vypravovaných denne pripadá 207 na diaľkovú dopravu a 1 247 na regionálnu a prímestskú dopravu.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X