Priznanie k dani z nehnuteľnosti podávajú len tí, ktorým pribudla nehnuteľnosť alebo nastala zmena oproti vlaňajšiemu roku.
Daňové priznanie k dani z nehnuteľností v Bratislave je potrebné podať do konca januára. Ako informuje hovorkyňa magistrátu Dagmar Schmucková, do konca januára majú povinnosť podať daňové priznanie všetci, ktorí minulý rok v hlavnom meste kúpili nehnuteľnosť, predali ju, darovali, či dostali do daru alebo tí, ktorí skolaudovali rozostavanú nehnuteľnosť.
„Priznanie k dani z nehnuteľnosti teda podávajú len tie fyzické a právnické osoby, ktorým pribudla nehnuteľnosť alebo nastala zmena oproti vlaňajšiemu roku,“ poznamenala.
Podávanie daňového priznania
Podať daňové priznanie je potrebné v prípade nadobudnutia nových nehnuteľnosti, zmeny vlastníckych vzťahov k pôvodnej nehnuteľnosti alebo v prípade dedičstva – rozdelenia na nových spoluvlastníkov.
V prípade dedičstva sa daňové priznanie podáva do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o dedičstve. „V prípade bezpodielového vlastníctva manželov podáva priznanie len jeden z manželov,“ dodala.
V prípade spoluvlastníkov podávajú vlastníci daňové priznanie buď každý do výšky svojho podielu, alebo na základe dohody spoluvlastníkov jeden z nich.
Správne vyplnenie tlačiva
Pre správne vyplnenie daňového priznania je podľa hovorkyne dôležité uviesť číslo parcely, orientačné číslo a súpisné číslo pri stavbách, číslo bytu pri bytoch a najmä výmeru nehnuteľnosti.
„Výpočet výšky dane sa odvíja od sadzby dane určenej pre daný typ nehnuteľnosti a jej výmery,“ vysvetlila Schmucková.
Údaje sú uvedené v liste vlastníctva k nehnuteľnosti alebo v rozhodnutí odboru katastra nehnuteľnosti, či v zmluve, ktorou nadobudol nehnuteľnosť. Daňové priznanie je možné podať osobne, poštou alebo elektronicky.