Nová štvrť Slnečnice kapacitne nezaťaží plánovanú električkovú trať v Petržalke

Slnecnice petrzalka nova stvrt byty.jpg
Foto: ilustračné, www.slnecnice.sk

Problémom Petržalky je predovšetkým jej funkcia bývania.

Množstvo obyvateľov novej obytnej štvrť Slnečnice, ktorú stavajú v bratislavskej mestskej časti Petržalka, by nemalo kapacitne zaťažiť plánovanú výstavbu druhej etapy električkovej trate v Petržalke.

Po dokončení Slnečníc má mať štvrť takmer 9-tisíc obyvateľov. „Podľa dopravno-kapacitného posúdenia by doprava mala byť plynulá. Dosiahnuť sa to dá skrátením intervalu alebo nákupom električiek s vyššou kapacitou,“ uviedla viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

Podľa hovorcu hlavného mesta Petra Bublu dopravný podnik v rámci zámeru obnoviť vozidlový park plánuje aj nákup nových električiek. „Ale v tomto prípade ide zatiaľ skutočne o zámer ešte ďaleko pred verejným obstarávaním. V tejto chvíli sa nedá hovoriť o konkrétnych električkách, výrobcovi alebo dodávateľovi,“ dodal Bubla.

Hoci by električky mali kapacitne zvládnuť nápor nových obyvateľov Petržalky, viceprimátorka Kratochvílová, však považuje za kľúčový problém predovšetkým to, že v Petržalke prevyšuje jediná funkcia, a to je bývanie.

V Slnečniciach prevláda bývanie

Uvažovanie je väčšinou smerované k tomu, aby sa všetci obyvatelia Petržalky dostali niekam cez Dunaj. Je tam málo pracovných príležitostí a Petržalčania tak musia cestovať. V rámci participatívneho procesu pri príprave štúdie centrálna os Petržalka jej obyvatelia na tento nedostatok upozornili,“ povedala Kratochvílová.

Viceprimátorka dodáva, že Slnečnice by nemali spôsobiť dopravný problém, ale považujú za chybu, že sú navrhnuté a projektované tak, že aj v nich prevláda funkcia bývania.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej časti. Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 km a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Projekt II. etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk