Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
klientske centrum
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: www.minv.sk
20. januára 2016 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2015

Nové klientske centrum štátnej správy otvoria 1. februára. Toto v ňom nájdete

Od pondelka prvého februára začne v Bratislave v skúšobnej prevádzke fungovať klientske centrum štátnej správy. Centrum bude sídliť na Tomášikovej 46 v budove známej ako stará IKEA. Do Klientskeho centra pri Okresnom úrade Bratislava (OÚ BA) sa presťahuje štátna správa z desiatich adries v hlavnom meste. Úradné hodiny všetkých pracovísk Klientskeho centra Bratislava budú zjednotené, a to v pondelok, utorok a vo štvrtok od 8. do 15. hodiny, v stredu od 8. do 17. hodiny a v piatok od 8. do 14. hodiny.

V Klientskom centre Bratislava bude mať verejnosť k dispozícii napríklad služby OÚ BA. Konkrétne pôjde o všeobecnú podateľňu pre všetky odbory OÚ BA, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, odbor všeobecnej vnútornej správy s agendou osvedčovania listín a overovania podpisov, agendou štátneho občianstva a zmeny mena a priezviska. Ďalej bude v rámci centra k dispozícii odbor živnostenského podnikania, odbor starostlivosti o životné prostredie a tiež pozemkový a lesný odbor.

Súčasťou OÚ BA sú aj ďalšie odbory, ktoré sa presťahujú na Tomášikovu 46, konkrétne odbor krízového riadenia, majetkovoprávny odbor, odbor školstva, odbor výstavby a bytovej politiky, odbor opravných prostriedkov a organizačný odbor.

V rámci Klientskeho centra Bratislava bude takisto pôsobiť Krajský dopravný inšpektorát, Okresné riaditeľstvo Policajného zboru Bratislava I a III, konkrétne oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície a tiež podateľňa Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Bratislave.

Občania a podnikatelia budú môcť v centre uhradiť aj správne poplatky prostredníctvom elektronického platobného systému eKolok, ako aj prostredníctvom platobných terminálov. Podnikatelia tiež budú môcť využiť služby poradcu pre elektronický kontraktačný systém pre obchodovanie so štátom (elektronické trhovisko). Vydávať sa tam budú tiež výpisy z Obchodného registra SR a výpisy účtovných závierok a tiež výpisy a odpisy z registra trestov. Súčasťou klientskeho centra bude aj pobočka Slovenskej pošty. Pred centrom bude možné parkovať zadarmo jeden a pol hodiny. V prípade, ak klient preukáže, že vybavoval záležitosti dlhšie, bezplatné parkovanie mu predĺžia.

Rezort vnútra buduje klientske centrá ako kontaktné a administratívne miesta pre verejnosť v súvislosti s reformou miestnej štátnej správy známej pod názvom ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa). V rámci klientskeho centra sú integrované služby, ktoré sú poskytované útvarmi Ministerstva vnútra SR, ako aj inými subjektmi verejnej správy. Doteraz rezort otvoril 43 klientskych centier z celkového plánovaného počtu 79.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X