Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
M.sch_.trnavskeho_hanulova_maps.google.sk_.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
ilustračné: maps.google.sk
1. januára 2017 Správy BratislavaNovinky z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2016

S obnovou Karloveskej radiály chcú začať na jar

So stavebnými prácami na modernizácii Karloveskej radiály v Bratislave chcú začať na jar tohto roku, na bratislavskom magistráte to odhadujú na apríl. Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

„V súčasnosti čakáme na vydanie stanovísk ešte niektorých dotknutých orgánov, napríklad stanovisko Krajského dopravného inšpektorátu a Západoslovenskej distribučnej,“ informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že bratislavský magistrát má zatiaľ stavebné povolenie od Okresného úradu Bratislava. Týka sa úpravy kanalizácie a úpravy vodovodov. „Po vydaní všetkých povolení a presnom naplánovaní termínov prác budeme informovať cestujúcich o prácach a aj o dočasných zmenách v organizácii dopravy,“ dodala hovorkyňa s tým, že stavebné práce by mali trvať pätnásť mesiacov.

Podľa nej modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.

Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov. Skokanová spomenula, že pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule s aktuálnymi informáciami, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše.

Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X