Od Nového roka dôjde k zmene pri určení poplatku za komunálny odpad. Ako sa bude platiť?

OLO: Prehliadka Spaľovne odpadu
Foto: ilustračné, SITA

Hlavné mesto ako príslušný správca poplatku za komunálne a drobné stavebné odpady na základe VZN hlavného mesta č. 13/2012 bude od 1. 1. 2018 výšku miestneho poplatku za komunálne a drobné stavebné odpady určovať rozhodnutím na celé zdaňovacie obdobie, ktorým je kalendárny rok. Doklad, resp. rozhodnutie pre zaplatenie poplatku dostanú občania i firmy na začiatku roka.

Poplatok bude možné uhradiť naraz, alebo v nasledujúcich splátkach:

1. splátka 15 dní po právoplatnosti rozhodnutia.
2. splátka k 31. 5.
3. splátka k 31. 8.
4. splátka k 31. 10.

Pre občanov v rodinných domoch sa teda nič zásadné nemení, rovnako ako doteraz môžu platiť poplatok v štyroch splátkach. Prvá splátka je splatná v závislosti od doručenia rozhodnutia, pričom 2. až 4. splátka sú nastavené rovnako ako pri dani z nehnuteľnosti.

Tí občania, ktorí platia poplatok prostredníctvom SIPO, dostanú rozhodnutie o určení poplatku a jeho úhrada bude i naďalej realizovaná prostredníctvom Slovenskej pošty, a. s. Tá bude následne vždy k splatnosti splátky automaticky zasielať SIPO poukážku každému, kto si zvolil tento spôsob úhrady.

Právnické osoby nebudú platiť 12-krát ročne, ale iba 4-krát. Je preto potrebné, aby si zmenili limity na inkasných príkazoch, a tak predišli nezrealizovaniu platby či prípadným nedoplatkom.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk