Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Radi píšete a fotíte, zaujímate sa o dianie okolo seba?
Privyrobte si písaním článkov na blog. Info: [email protected]
dpb, trolejbus
ilustračné: SITA
7. apríla 2015 NovinkySprávy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2015, SITA

Odborárom nevyhovuje nový rozpočet. Nižšia dotácia môže viesť k štrajku

Podľa odborárov z Dopravného podniku Bratislava zníženie dotácie na prevádzku DPB pri rovnakom objeme výkonov ako vlani môže viesť k znižovaniu počtu liniek, ale aj k zníženiu platov či prepúšťaniu zamestnancov.

 

Odborári totiž vypočítali, že mesto dopravnému podniku na bežné prevádzkové potreby navrhuje v rozpočte o takmer 3,5 milióna eur menej ako vlani, no vyžaduje približne rovnaký objem výkonov ako v roku 2014.

Mesto v tohtoročnom rozpočte navrhuje, aby Dopravný podnik Bratislava tento rok najazdil 45 116 000 vozových kilometrov, čo je približne rovnako ako vlani. Za to však podniku chce dať dotáciu na prevádzku nižšiu o skoro 3,5 milióna eur, pripomenul dnes predseda Základnej organizácie integrovaného odborového zväzu (ZO IOZ) – divízia Autobusy Július Orban.

„Z toho logicky vychádza jedno, menej liniek pre cestujúcich, nižšie mzdy, prepúšťanie a s tým spojené narastajúce nepokoje medzi zamestnancami DPB. Zamestnanci tak prídu o svoje sociálne istoty, čo môže zapríčiniť neudržanie sociálneho zmieru,“ podotkol Orban. Od mesta odborári žiadajú len toľko, aby za objednané kilometre dostal podnik spravodlivú dotáciu.

„Za výkony požadujeme zaplatiť ekonomicky oprávnené náklady, ako o tom hovorí rámcová zmluva uzatvorená 1. januára 2014,“ povedal Orban. Suma, o ktorú chce mesto dotáciu pre DPB znížiť, totiž predstavuje približne tri milióny vozových kilometrov.

Podľa odborárov si zatiaľ mesto oficiálne žiadne výkony v dopravnom podniku neobjednalo. Mesto totiž zatiaľ nemá schválený rozpočet a funguje v rozpočtovom provizóriu, čo znamená, že mesačne majú na fungovanie len jednu dvanástinu minuloročného rozpočtu.

„Mesto chce za rovnaký objem vozokilometrov poskytnúť dotáciu o 3,5 milióna eur menej. My jazdiť musíme, z toho vyplýva, že ak musíme jazdiť za menšie peniaze, tak to znamená zmrazenie alebo znižovanie miezd zamestnancov alebo prepúšťanie. To je tá strata sociálnych istôt, ktoré môžu vyústiť až do štrajku,“ hovorí predseda ZO IOZ Elektrické dráhy, Technická infraštruktúra Peter Golej o možných scenároch v prípade, že mesto prijme rozpočet v navrhovanej podobe.

Ako dodal, štrajku by sa najradšej vyhli. Odborári sa preto spoliehajú na mestských poslancov, ktorí už avizovali, že pripravujú hromadnú zmenu rozpočtu, v ktorej chcú okrem iného presadiť aj zvýšenie dotácie pre DPB. O rozpočte by mali bratislavskí mestskí poslanci rokovať vo štvrtok 9. apríla na mimoriadnom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...