Mostnú zámku na moste Lafranconi podľa poslanca Národnej rady SR Alojza Hlinu (člen klubu KDH) nikto neopravuje.
„Sme na stavenisku a nikto tu nie je, ani minulý týždeň tu nikto nebol. Skutočne táto porucha spomaľuje dopravu,“ povedal na včerajšom brífingu pod mostným pilierom Hlina s tým, že predpokladá, že tu ani na budúci týždeň nikto nebude. „Keď niečo opravujete, tak to robíte poriadne a robia to ľudia. Ja neviem, či toto opravujú cez internet?“ pokračoval poslanec.
Podľa neho to vyzerá tak, že strana Smer-SD sa uchýlila k účelovej oprave mosta preto, aby vytvorila atmosféru, že Bratislava je neprejazdná a bratislavský obchvat je tak nevyhnutný, že je jedno, koľko bude stáť.
„Smer toto urobil naschvál. V októbri paralyzoval dopravu v Bratislave účelovými opravami mostov. Strana hrá s obyvateľmi našej krajiny cynickú, hnusnú a bezcharakternú hru,“ tvrdí Hlina.
K tomu, či je bratislavský obchvat dôležitý, alebo nie, poznamenal, že každá cesta pomôže. „Nehovorím, že netreba bratislavský obchvat, ale určite ho netreba za každú cenu. Ak si niekto myslí, že ho postaví za peniaze, za ktoré by bolo v Bratislave metro, bráňme sa tomu! Žasnem, čo je schopné v tejto krajine prejsť,“ dodal Hlina.
S výstavbou bratislavského diaľničného obchvatu D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59 kilometrov by mohli začať v rámci PPP projektu v roku 2016. Trvať by mala štyri roky. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur a predpokladaná ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi môže dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur.
Národná diaľničná spoločnosť zatiaľ nepodala stanovisko.