Parkovaciu politiku chce mesto schváliť do konca roka. O nových pravidlách sa bude hlasovať v novembri

parkovanie, autá
ilustračné: SITA

Nové pravidlá parkovania by radnica chcela spustiť do leta tak, aby do začiatku Predsedníctva SR v Rade EÚ fungovali aspoň v tých mestských častiach, kde majú s parkovaním najväčšie problémy.

Parkovacia politika v Bratislave zrejme nebude mať jedného spoločného prevádzkovateľa, ale každá mestská časť si bude môcť zvoliť svojho prevádzkovateľa parkovacieho systému. Rešpektovať pri tom však budú musieť spoločné celomestské zásady parkovacej politiky.

Stanovená teda bude minimálna a maximálna cena za rezidenčné parkovanie, spoločný bude vizuál pre rezidentské karty a ich evidenciu a vydávanie bude spravovať hlavné mesto. Nové pravidlá parkovania by radnica chcela spustiť do leta tak, aby do začiatku Predsedníctva SR v Rade EÚ fungovali aspoň v tých mestských častiach, kde majú s parkovaním najväčšie problémy. Informovala o tom hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

O nových pravidlách parkovania v hlavnom meste rokuje radnica s mestskými časťami už niekoľko mesiacov. Pracovná skupina sa stretáva od mája 2015, za ten čas sa podarilo pripraviť návrh všeobecne záväzného nariadenia a zmeny štatútu Bratislavy. Tieto dva dokumenty definujú zásady jednotných parkovacích pravidiel v meste.

Návrhy dokumentov teraz pripomienkujú jednotlivé mestské časti. Potom bude materiál predložený na rokovanie poslaneckého grémia, mestskej rady a pôjde na schválenie do zastupiteľstiev jednotlivých mestských častí. Finálnu podobu celomestskej parkovacej politiky bude na záver schvaľovať mestské zastupiteľstvo. O nových pravidlách budú mestskí poslanci hlasovať pravdepodobne v novembri.

Mestská parkovacia politika nie je o peňažnom príjme. Je určená na reguláciu dopravy s cieľom spraviť poriadok v uliciach mesta – skvalitniť verejný priestor. Obdobný princíp dnes uplatňujú takmer všetky európske mestá. Preto ju chceme prijať čo najskôr,“ doplnil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Jednotnú parkovaciu politiku podľa radnice podporuje väčšina mestských častí. No medzi mestskými časťami neprešla myšlienka jednotného prevádzkovateľa parkovacieho systému, mestské časti totiž chcú mať nad parkovaním na svojom území kontrolu. Mestské časti si tak budú môcť vybrať svojho prevádzkovateľa parkovania, no dodržiavať budú musieť spoločné celomestské zásady.

Chceme ísť smerom, aby mohli mestské časti komplexne zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta,“ vysvetlila princíp fungovania hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová s tým, že prevádzkovať parkovaciu politiku v každej mestskej časti bude miestna samospráva na celom území. „Systém musí byť totiž prehľadný a s jasnými pravidlami,“ uzavrela Kratochvílová.

Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Minulý rok totiž mestské zastupiteľstvo neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky.

Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasili všetky bratislavské mestské časti. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk