O návrhu všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktorým by chcelo Hlavné mesto SR Bratislava zaviesť do praxe jednotnú parkovaciu politiku v meste, na stredajšom zastupiteľstve bratislavskí mestskí poslanci nerokovali.
Ako na začiatku povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, dopravná komisia ešte potrebuje čas na vyhodnotenia pripomienok občanov. Návrh nariadenia mohla verejnosť pripomienkovať dva týždne. Dôležité je tiež podľa primátora to, aby mali bratislavské mestské časti čas na schválenie dodatku k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy vo veci parkovania.
Z neho by vyplývalo, že výnos z poplatku za parkovanie si bratislavský magistrát a bratislavské mestské časti rozdelia v pomere 75:25 v prospech mestských častí. Nesrovnal ďalej pripomenul, že VZN o parkovaní chce predložiť na decembrové zasadnutie bratislavského mestského parlamentu.
Termín spustenia parkovacej politiky v Bratislave stále nie je známy. Podľa primátora by bolo najlepšie, keby sa na začiatku do jednotnej parkovacej politiky v meste zapojili štyri veľké bratislavské mestské časti Petržalka, Ružinov, Nové Mesto a Staré Mesto. Zavádzanie celomestských pravidiel parkovania však bude mať podľa neho zmysel aj vtedy, ak sa niektorá samospráva do parkovacej politiky nezapojí.
Obyvatelia mestských častí, ktoré sa do spoločnej parkovacej politiky nezapoja hneď, budú môcť požiadať o mestskú parkovaciu kartu a v mestských častiach, ktoré sa do projektu zapoja, budú mať nárok na 50-percentnú zľavu rovnako ako obyvatelia zón, kde bude spoločná parkovacia politika platiť. Mestské časti si budú samé prevádzkovať systém na svojom území. Či to bude internými kapacitami, alebo externou spoločnosťou, to bude závisieť od nich. Mesto určuje len minimálny a maximálny rámec ceny rezidentskej karty, výšku poplatkov určujú mestské časti.
Poplatok za parkovanie bude regulačným poplatkom, nemá byť zdrojom príjmom pre prevádzkovateľa. Za jeden kalendárny rok chce mesto od občana s trvalým pobytom v Bratislave za prvé auto v domácnosti vyberať od 20 do 100 eur.