Petržalská samospráva sa chce neustále zlepšovať, zefektívňovať svoje postupy, približovať sa ku svojim obyvateľom a zjednodušovať im kontakt s úradom.
Veď samospráva je predovšetkým o službách a ak ich chce akákoľvek organizácia neustále rozširovať a skvalitňovať, v prvom rade musí sledovať efektivitu a princípy dobrej správy. Aj preto sa mestská časť Petržalka ako prvá v rámci bratislavského regiónu a piata na celom Slovensku zapojila pred 6 rokmi do zavedenia systému manažérstva kvality prostredníctvom modelu CAF (Common Assessment Framework).
Model vychádza z princípov, ktoré v praxi okrem iného znamenajú aktívne prizývanie ľudí k správe vecí verejných, manažujú prijímanie rozhodnutí zvyšujúcich kvalitu života a komfort pri vybavovaní vecí na úrade. Je však predovšetkým o spoľahlivosti a zodpovednosti, ktoré ľudia očakávajú od úradov. Model pomáha pri správnej a kontinuálnej implementácii zlepšovať výkonnosť organizácie. Súčasťou tohto procesu je tvorba samohodnotiacej správy, akčného plánu zlepšovania sa a tiež získanie nezávislej spätnej väzby od odborníkov v oblasti manažérstva kvality.
Mestská časť vytvorila v poradí už štvrtú samohodnotiacu správu, ktorú po posúdení hodnotiteľskou komisiou vyhodnotil Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR. Ten rozhodol, že naša mestská časť sa v rámci 19. ročníka stáva víťazom Národnej ceny SR za kvalitu 2018 v kategórii C (organizácie verejného sektora).
Slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže sa uskutoční 20. novembra o 17.00 hodine v Historickej budove Národnej rady Slovenskej republiky. Cieľom súťaže je oceniť tie najúspešnejšie organizácie, ktoré v priebehu roka prešli komplexným hodnotením podľa európsky uznávaných kritérií a preukázali výborné výsledky a inovatívne manažérske prístupy v oblasti kvality a spoločenskej zodpovednosti.