Každý u koho došlo ku zmenám v oblasti nehnuteľností, má počas januára povinnosť podať daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti.
Bratislavčania sú povinní podať daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti do 31. januára 2020. Daňové priznanie sa podáva v prípade, že došlo v uplynulom roku k nejakým zmenám. Ide o nové nehnuteľnosti, či zmeny vlastníckych vzťahov ku pôvodnej nehnuteľnosti alebo v prípade dedičstva.
Obyvatelia si dane sami nevypočítavajú, musia však uviesť číslo parcely, orientačné číslo a súpisné číslo pri stavbách, číslo bytu pri bytoch a hlavne výmeru nehnuteľnosti. Tieto údaje nájdete na liste vlastníctva k nehnuteľnosti, alebo v rozhodnutí odboru katastra nehnuteľností, alebo v zmluve, ktorou nadobudol nehnuteľnosť.
Pokuta za nepodanie
Mesto Bratislava dodáva, že v prípade nepodania daňového priznania v stanovenej lehote je pokuta vo výške od 5 eur do 3 000 eur. Daňové priznanie môžu obyvatelia Bratislavy podávať poštou, osobne alebo elektronicky. Pri elektronickom podaní je dôležité mať elektronický občiansky preukaz. Potom možné službu vybaviť na stránke e-služieb tu. Osobne alebo poštou sa podáva priznanie v podateľni oddelenia miestnych daní a poplatkov na Blagoevovej ulici 9 v Petržalke.
Všetky dôležité informácie ako aj formuláre a tlačivá nájdu obyvatelia na webovej stránke hlavného mesta tu. Od Nového roka tiež platí nové VZN o dani z nehnuteľnosti. Všetky potrebné informácie o nových sadzbách dane z nehnuteľností, ako aj kalkulačku výpočtu nájdu obyvatelia taktiež na stránke mesta tu.
Počas posledného januárového týždňa budú predĺžené stránkové dni pre podanie daňového priznania a to:
Pondelok: 8.00 – 12.00; 12.30 – 17.00 (stránkový deň)
Utorok: 8.00 – 12.00; 12.30 – 16.00 (stránkový)
Streda: 8.00 – 12.00; 12.30 – 17.00 (stránkový deň)
Štvrtok: 8.00 – 12.00; 12.30 – 16.00 (stránkový deň)
Piatok: 8.00 – 12.00; 12.30 – 15.00 (stránkový deň)