Boj proti tzv. reklamnému smogu je podľa magistrátu komplexným problémom, ktorý si vyžaduje komplexné riešenie.
Bratislava od roku 2019 odstránila z ulíc mesta už viac ako tisíc reklamných zariadení. Ako informuje hlavné mesto na sociálnej sieti, len počas tohto leta to bola približne stovka billboardov či iných reklamných zariadení.
Boj proti tzv. reklamnému smogu je podľa magistrátu komplexným problémom, ktorý si vyžaduje komplexné riešenie.
Nájomné zmluvy aj nelegálne
„Vypovedali sme všetky nájomné zmluvy na reklamné zariadenia umiestnené na magistrátnych pozemkoch a spolu s Komunálnym podnikom Bratislava odstraňujeme nelegálne reklamy z mestských pozemkov,“ deklaruje magistrát.
Ako dodáva, za účelom zamedzenia nových reklamných plôch a regulácie reklamy nielen na pozemkoch patriacich mestu zahrnuli reguláciu reklamných stavieb priamo do územného plánu mesta.
„To je dôležité preto, lebo väčšina reklám v Bratislave nie je umiestnená na pozemkoch mesta a doposiaľ tak nebola regulácia možná,“ vysvetlila samospráva.
Regulácia v územnom pláne
Vďaka regulácii v územnom pláne postupne znížia a zamedzia osádzanie nových reklamných stavieb aj na pozemkoch, ktoré nepatria mestu.
Nová regulácia napríklad zakazuje billboardy väčšie ako 13 metrov štvorcových, úplne zakazuje reklamné stavby v prírodnom prostredí, v ostatných zónach stanovuje minimálne rozostupy medzi reklamnými stavbami a zásadne znižuje množstvo reklamy pozdĺž kompozičných osí.
„Navyše sme spolu s Metropolitným inštitútom Bratislavy vypracovali Princípy a štandardy vonkajšej reklamy, ktoré dopodrobna riešia napr. zachovanie priechodnosti na chodníkoch, orientáciu či zachovanie výhľadov,“ uzavrelo mesto.