Od utorka 1. marca platí zákaz parkovania áut na chodníkoch. Nariadenie sa týka celého mesta.
Zákaz parkovania na chodníkoch má zvýhodniť peších, ktorí sa často sťažujú na malú alebo úplnú nepriechodnosť chodníka. Autá už nebudú môcť stáť na chodníkoch ani v prípade, že nechajú priestor pre chodcov 1,5 metra.
Celkový zákaz parkovania, ktorý schválili poslanci parlamentu pred Vianocami, začína platiť od utorka 1. marca a je platný pre všetky autá v Bratislave. Ako uviedol starosta Ružinova Martin Chren, zákaz platí, kým sa neschváli novela, ktorá toto nariadenie odloží.
Ružinov bojuje s komplikovaným parkovaním
Kým v niektorých mestských častiach sa ešte parkovacie miesta stále nájdu, v iných lokalitách je odstavenie auta komplikované. Zrušenie státia na chodníkoch ešte viac ukrojí z parkovacách miest.
Ružinov patrí takiež k lokalitám s komplikovaným parkovaním. Zákaz státia na chodníkoch sa najviac dotkne Trnávky, Trávnikov a Pošne, z ulíc sú to Ondrejovova, Jakabova, Astrová, Banšelova, Narcisová, Šalviová a i.
Riešením je kompromis
Nové opatrenie by zrušilo až 3-tisíc miest pre autá. Nebol by to závažný problém, keby boli dobudované parkovacie domy alebo nové parkoviská. Rezidentom by mala pomôcť aj nová parkovacia politika, avšak zavedie sa od stredy 23. marca iba v zóne Starý Ružinov – východ.
Problém si uvedomuje i mestská časť a Chren tvrdí, že jediným riešení je určitý kompromis. „Zrušiť všetkých 3-tisíc miest by spôsobilo okamžitý kolaps, zvlášť v niektorých konkrétnych lokalitách. Preto budeme robiť na úpravách dopravného značenia tak, aby sa oficiálne dopravným značením povolilo parkovanie tam, kde zostáva dostatok priestoru pre chodcov, a zároveň sa treba pripraviť na to, že stovky parkovacích miest na miestach, kde autá okupujú celé chodníky, naozaj do roka zaniknú,“ vysvetlil.
Zo spomínaných 3-tisíc nelegálnych miest bude Ružinov schopný zlegalizovať približne jednu štvrtinu. Uvažuje sa o dvoch parkovacích domoch na Pošni a Štrkovci, bližšie informácie nie sú zatiaľ známe.
Chren na záver dodal, že ide o najnevďačnejšiu tému, akej čelil. V závere budú všetci nahnevaní – vodiči pre zánik veľkého počtu parkovacích miest a „anti-vodiči“ z dôvodu, že pre vyhnanie áut sa dalo urobiť viac a každý kompromis im bude prekážať.