Primátor Vallo v utorok predstavil štyri varianty riešenia električkovej trate pri Eurovei, preverovali sedem rôznych potenciálnych električkových trás.
Nové centrum hlavného mesta SR potrebuje riešenia a potrebuje ich rýchlo. Takto reagoval starosta bratislavskej mestskej časti Ružinov Martin Chren na štyri varianty riešenia električkovej trate pri nákupnom centre Eurovea, ktoré v utorok 29. októbra odprezentoval primátor Bratislavy Matúš Vallo na večernej odbornej diskusii.
Tím, ktorý magistrát zostavil, pracoval na návrhu šesť mesiacov a preveroval sedem možných trás električky. Zo štyroch možných variantov mesto presadzuje trasu budúcej električky po Pribinovej ulici, prechádzala by ďalej po Košickej a Miletičovej ulici a napojila by sa na ružinovskú radiálu.
Toto riešenie je podľa Chrena takmer totožné s návrhom, ktorý predložil v spolupráci so starostom Vajnôr Martinom Kurucom pred dvoma rokmi.
Návrh električkovej trate
„Len v zóne Mlynské Nivy – Chalupkova pribudne čoskoro približne 200-tisíc ľudí,“ vysvetľuje Chren s tým, že to znamená nárast počtu áut zhruba o 70-tisíc až 80-tisíc. Podľa jeho slov, v čase, keď vypracovávali návrh električkovej trate s Kurucom, žiadali developerov, aby na výstavbu električkovej trate prispeli.
Tí doteraz na „Bratislave len zarábali,“ vysvetlil. Podľa neho by jednou z motivácií k presedlaniu z osobného auta na prostriedok hromadnej dopravy mohol byť fakt, že by električka prepojila „najväčšiu spálňu na Slovensku, teda Petržalku, s administratívnym centrom mesta v Ružinove.“