Hlavné mesto a zhotoviteľ sú v závere komunikácie k novému revidovanému harmonogramu.
Zámerom Bratislavy a zhotoviteľa predĺženia električkovej trate v Petržalke je, aby výstavba trate napredovala a električka začala jazdiť v roku 2024. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa hlavného mesta Dagmar Schmucková v reakcii na medializovanú informáciu, že električkovú trať síce dokončia v budúcom roku, spustia ju však až v roku 2025.
„Hlavné mesto a zhotoviteľ sú v závere komunikácie k novému revidovanému harmonogramu a sú pripravení pokračovať v prácach podľa aktualizovaného dokumentu,“ doplnila hovorkyňa magistrátu.
Pôvodný termín nestihnú
Primátor Bratislavy Matúš Vallo už pripustil, že pôvodný termín dokončenia novej električkovej trate do konca tohto roka nestihnú. Ako uviedol v rozhovore pre agentúru SITA koncom minulého roka, ukončenie výstavby je reálnejšie v roku 2024.
„Naším spoločným cieľom so zhotoviteľom je električkovú trať postaviť v dobrej kvalite podľa možností čo najskôr, vzhľadom na všetky okolnosti je reálnejší rok 2024,“ skonštatoval primátor. Predseda dopravnej komisie mesta a starosta Jaroviec Jozef Uhler predpokladá, že vzhľadom na dĺžku byrokratických procesov je reálnejšie spustenie v roku 2025.
Výstavba aj rekonštrukcia
Výstavbu predĺženia električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov Dvor spustilo hlavné mesto odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka koncom novembra 2021.
Celková zmluvná hodnota zákazky je takmer 74,6 mil. eur bez DPH. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov a mesto deklaruje, že neprepadnú.
Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.