Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
Multifunkčný automat, cestovný lístok, revízor
ilustračné: SITA, dpb.sk
25. mája 2018 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2018 Diskusia()

Pozor, zmeny v ochrane osobných údajov nebudú platiť pri vymáhaní pokuty v MHD

Nové legislatívne zmeny, ktoré sa týkajú všeobecného nariadenia Európskej únie (EÚ) o ochrane osobných údajov (GDPR), nebudú platiť pri vymáhaní pokuty v mestskej hromadnej doprave (MHD) v Bratislave. Dopravný podnik Bratislava (DPB) aj podľa všeobecného nariadenia EÚ má právo spracúvať osobné údaje cestujúcich bez platného cestovného lístka bez súhlasu dotknutej osoby.

DPB tak reaguje na otázky, ako budú postupovať v prípade, keď revízor v MHD chytí čierneho pasažiera, ten nezaplatí pokutu ani na mieste a ani do 30 dní a prípad budú chcieť posunúť na súd. Podnik vysvetľuje, že cestujúci bez platného cestovného lístka je povinný zo zákona poskytnúť osobné údaje na vymáhanie pohľadávky. Ako uvádzajú, vyplýva to zo Zákona o cestnej doprave.

Povinnosti cestujúceho

Vo vozidlách DPB je cestujúci povinný zaplatiť cestovné a na výzvu vodiča alebo revízora má povinnosť preukázať sa platným cestovným lístkom. Ak pri kontrole cestovných lístkov počas jazdy alebo po vystúpení cestujúci na výzvu neukáže cestovný lístok, je povinný na mieste zaplatiť cestovné plus pokutu. Ak to však neurobí, musí poskytnúť identifikačné údaje na vymáhanie cestovného a pokuty. Čierny pasažier poskytne meno a priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého pobytu a číslo občianskeho preukazu alebo iného dokladu totožnosti. „Ak je to maloletý, zisťujú identifikačné údaje aj o jeho zákonnom zástupcovi,“ pripomína dopravca.

Posilnenie práv

Nový zákon na ochranu osobných údajov vypracoval Úrad na ochranu osobných údajov, pretože potrebná novelizácia existujúceho zákona by bola problematická a neprehľadná. Zásadnou zmenou, spresnením, prešli práva dotknutých osôb. V návrhu zákona sú práva dotknutých osôb prispôsobené dnešnej elektronickej dobe a sú v nich nastavené podrobné postupy, ako k ich uplatneniu má dotknutá osoba či prevádzkovateľ pristupovať. Ide o tzv. nastavenie „reklamačných poriadkov“ alebo pravidiel, ktoré je jasné a presné, čo je výhodou pre obe strany. Zákon sa vzťahuje na všetky fyzické osoby na území SR, preto by ľudia mali pocítiť posilnenie svojich práv, zlepšenie prístupu a možnosti kontroly nad svojimi osobnými údajmi.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X