Slovenská národná galéria tradične k výstave pripravuje aj špeciálnu prehliadku s kurátorom. Prezrieť si expozíciu, ktorá je súčasťou Mesiaca fotografie, s kurátorským komentárom Aurela Hrabušického možno 11. novembra.
Pohľad na Izrael očami fotografa Martina Kollara ponúka oddnes do konca januára budúceho roka Slovenská národná galéria (SNG). Ako ďalej informovala SNG, na výstave Field Trip/Exkurzia uvidia návštevníci bratislavského sídla národnej galérie, Esterházyho paláca na Námestí Ľudovíta Štúra fotografie z rovnomenného súboru „Field Trip/Exkurzia“, ktoré vznikali počas autorovho pobytu v Izraeli od novembra 2009 do januára 2011 ako súčasť medzinárodného projektu This Place. Výstava je súčasťou Mesiaca fotografie a národná galéria ňou pokračuje v svojom dramaturgickom cykle venovanom špeciálnym projektom výrazných osobností mladšej umeleckej generácie.
Martin Kollar, medzinárodne uznávaný a oceňovaný slovenský fotograf, vytvoril fotografie v rámci medzinárodného projektu This Place. V rámci neho bolo vybraných 12 fotografov, ktorí mali stráviť minimálne pol roka v Izraeli a časti Palestíny a podľa vlastného uváženia pripraviť fotografie, ktoré „sa pýtajú na esenciálne otázky o kultúre, spoločnosti, o vnútornom živote jednotlivých ľudí“.
Kollarove snímky sa pritom výrazne odlišujú od fotografií jeho kolegov. Namiesto „živej“ akcie alebo snímania miest poznačených vojnou a terorizmom, teda obvyklej domény fotoreportérov, vidíme skôr následky konfliktov, ich dlhodobý dosah na spôsob života obyvateľstva. Napriek tomu sú fotografie Martina Kollara zvláštnym spôsobom príťažlivé, „zaujaté krásou“. Nechýba im rozmer záhady alebo tajomstva, ale zostávajú pritom bytostne ľahké, približuje fotografovu tvorbu v tlačovej správe k výstave SNG.
Národná galéria tradične k výstave pripravuje aj špeciálnu prehliadku s kurátorom. Prezrieť si expozíciu s kurátorským komentárom Aurela Hrabušického môžu všetci záujemcovia v stredu 11. novembra o 18. hodine. Kurátor výstavy Aurel Hrabušický charakterizuje Kollarove snímky ako výrazne odlišné od fotografií jeho kolegov, „namiesto živej akcie alebo nasnímania miest poznačených vojnou a terorizmom vidíme skôr následky konfliktov, ich dlhodobý dosah na spôsob života obyvateľstva“.