Práce na električkovej trati v Karlovej Vsi majú ukončiť v druhej polovici novembra

Elektrickova trat karlova ves.jpg
Foto: karlovaves.sk

Pôvodný termín ukončenia stanovili na koniec septembra, ale mesto viackrát posunulo dátum ukončenia.

Prvú etapu rekonštrukčných prác na električkovej trati v Karlovej Vsi by mali ukončiť v druhej polovici novembra tohto roku. Pôvodný termín ukončenia stanovili na 27. septembra, ale hlavné mesto viackrát posunulo dátum ukončenia.

Podľa doterajších informácií od zhotoviteľa by mala byť stavba dokončená začiatkom druhej polovice novembra (budúci týždeň). Následne tam vykonajú technicko-bezpečnostnú skúšku (vrátane električkových jázd),“ povedal pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla.

V rámci prvej etapy modernizácie bratislavskej Dúbravsko-Karloveskej radiály od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi už zabetónovali celú novú trať a medzi koľaje vysadili zelený koberec pozostávajúci z piatich druhov sukulentných trvaliek. Momentálne pracujú na trakčnom vedení, nástupiskách, prejazdoch a podchode Borská.

Meškanie prvej etapy

V rámci druhej etapy (od obratiska Karlova Ves po Damborského) sú už z väčšej časti položené koľajnice, pracuje sa na križovatke Harmincova, priecestí Hanulova a na nástupiskách,“ dodal Bubla.

Meškanie prvej etapy vzniklo po odkopaní celého koľajového spodku radiály, kde našli nové inžinierske siete, ktorých správcovia neboli známi. Agentúru SITA o tom informoval ešte v auguste bratislavský magistrát. Tieto problémy sa vyskytli na celom úseku od Jurigovho námestia po obratisko Karlova Ves, pričom museli preprojektovať napríklad odvodnenie trate. Inžinierske siete našli aj v inej hĺbke, v akej ich očakávali.

Pokračovanie prác

Ukončenie druhej etapy modernizácie, teda po Hanulovu ulicu v Dúbravke, by však malo byť podľa pôvodného plánu, teda 20. decembra 2019. Práce na obnove električkovej trate budú pokračovať aj v roku 2020, keď predpokladajú aj kompletné dokončenie modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály.

V pláne v roku 2020 sú ešte dve etapy, prvou je koľajový triangel pri tuleni a druhou je úsek tunel – Jurigovo námestie, v rámci ktorého vybudujú aj prestupný terminál na Molecovej ulici. Poslednú a najväčšiu etapu chcú realizovať od mája do septembra 2020.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk