Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Mrtva ryba pixabay.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
ilustračné: pixabay.com
30. mája 2018 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2018 Diskusia()

Pre stavebný odpad z D4 umierajú na mieste ryby, tvrdí Uhler

Konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, sa snaží robiť ekonomickú optimalizáciu a chce robiť šetrenie na úkor kvality. Tvrdí to predseda Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta Jozef Uhler.

„Znamená to, že napríklad štyristometrový úsek cesty nebude na pylónoch a bude na násype, ktorý bude obohnaný sedem až desať metrov vysokou betónovou stenou,“ spomenul v stredu pred novinármi. Ako dodal, Jarovské rameno už dodávateľ zaváža a sú tam bagre, buldozéry, ktoré rozhŕňajú stavebný odpad. „Stavebný odpad spôsobuje, že na mieste umierajú ryby,“ dodal.

Ťažké kovy

Ako tiež uviedol, podarilo sa mu získať objednávku, kde si dodávateľ objednáva do lokality výstavby D4 Bratislava – Jarovce priviezť napríklad 100-tisíc ton recyklovaného kameniva zloženého z betónového recyklátu s podielom škváry. „Škvára sa nesmie používať na stavby, pretože obsahuje škodlivé látky a môže sa stať, že to pôjde do pôdy a do pitnej vody,“ spomenul Uhler. Škvára, ktorá nesie v sebe ťažké kovy, je problém aj podľa predsedu Komisie územného a strategického plánovania, životného prostredia a výstavby a predsedu Dozornej rady Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Radovana Jenčíka.

„Máme obavu, že namiesto spracovania škváru zmiešajú s iným výrobným materiálom a nasypú ju pod diaľnicu. Nič iné sa nestane, len sa uvoľnia toxické látky a môžu sa dostať do spodných vôd,“ vysvetlil. Jenčík tiež doplnil, že prúdenie spodných vôd v tejto lokalite je zo severu na juh, čo je presne cez bratislavské mestské časti Jarovce, Rusovce a Čunovo.

Situáciu preverí inšpekcia

Ministerstvo dopravy a výstavby SR uviedlo, že výstavbu diaľnice v rámci PPP projektu plne zabezpečuje koncesionár, ktorý je viazaný zákonmi, normami a predpismi nielen technickými, ale aj environmentálnymi. „Kontrolu nad dodržiavaním zákonov, noriem a predpisov potvrdzuje v prípade D4 R7 okrem príslušných orgánov aj nezávislý dozor,“ informovali.

Minister László Sólymos dal podľa stanoviska Ministerstva životného prostredia okamžite pokyn, aby situáciu preverila inšpekcia. „Akékoľvek podozrenie na ohrozenie životného prostredia berieme vážne,“ pripomína MŽP. „Slovenská inšpekcia životného prostredia, Inšpektorát životného prostredia Bratislava na základe požiadavky ministra životného prostredia SR dnešným dňom začala preverovať tieto skutočnosti priamo na mieste,“ uzavreli.

Konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, sa k veci zatiaľ nevyjadrilo.

K téme

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X