Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal to konštatoval po stretnutí s ministrom dopravy výstavby a regionálneho rozvoja SR Arpádom Érsekom, s ktorým preberali predaj pozemkov pod stavby D4 a R7.
Predaj pozemkov pod bratislavský obchvat rozdelia na tie, ktoré sú v správe bratislavských mestských častí a na tie, ktoré sú v správe mesta Bratislava. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal to uvádza v tlačovej správe, ktorú agentúre SITA poskytla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Bratislavský primátor to konštatoval po včerajšom stretnutí s ministrom dopravy výstavby a regionálneho rozvoja SR Arpádom Érsekom, s ktorým preberali predaj pozemkov pod stavby D4 a R7.
Bratislavskí mestskí poslanci na utorkovom zasadnutí zastupiteľstva rozhodli, že mesto Bratislava pozemky pod bratislavský obchvat Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) nepredá. Ako na stretnutí potvrdil minister, NDS začala proces vyvlastňovania.
Návrh sa týkal predaja bratislavských pozemkov v katastrálnom území Podunajské Biskupice, Ružinov, Nivy a Jarovce pre usporiadanie pozemkov pod stavbami v prospech NDS, ktorá bola žiadateľom. NDS potrebovala mať usporiadané pozemky k 30. septembru, začiatok výstavby obchvatu Bratislavy sa tak môže predĺžiť a Bratislava môže pre nepredané pozemky prísť približne o dva milióny eur.
Ministerstvo dopravy totiž okrem ceny za meter štvorcový ponúkalo o dvadsať percent viac peňazí pre mesto. „Aj napriek pôvodne odsúhlasenému spoločnému postupu mesta a mestských častí budeme teraz postupovať oddelene. Mestské časti, ktorých sa to týka, budú teraz musieť urýchlene zvolať svoje zastupiteľstvá. Predaju a prenájmu pozemkov mesta sa bude zase venovať aj septembrové mestské zastupiteľstvo, tak aby sme všetko stihli,“ vysvetlil ďalší postup Nesrovnal.
Poslanci počas utorkového zastupiteľstva v diskusii argumentovali tým, že predajom by porušili štatút mesta Bratislavy. Nesrovnal však pripomenul, že postup predaja pozemkov je v poriadku a v súlade so štatútom mesta. Podľa neho bol materiál profesionálne spracovaný. „Pre politikárčenie niektorých poslancov mestského zastupiteľstva sme teraz v časovej tiesni, aby sme všetko stihli a financie pre mesto a mestské časti zachránili. Mohlo by sa nám to však podariť, v čo pevne verím,“ doplnil primátor.
V súvislosti s obchvatom Bratislavy mal v utorok mestský parlament schváliť i nájom ďalších častí bratislavských pozemkov. Týkalo sa to pozemkov v bratislavských mestských častiach Jarovce, Vajnory, Podunajské Biskupice, Ružinov i územia Nivy. Po prvom hlasovaní poslanci návrh schválili. Po ňom však mestský poslanec a starosta bratislavskej mestskej časti Rača Peter Pilinský (Most-Híd) povedal, aby hlasovanie opakovali. V opakovanom hlasovaní nemal návrh dostatok hlasov, rovnako neprijali ani alternatívny návrh.
Výstavbou R7 a D4 vznikne rozdelenie dopravy v komunikačnej sieti takmer celej Bratislavy. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 odľahčia Bratislavu od tranzitnej dopravy, ktorá smeruje do Rakúska a Maďarska, ale aj rozdelia dopravu, ktorá prichádza cez hranice mesta.