Primátor sa stretol so starostami mestských častí, diskutovali o odstraňovaní vizuálneho smogu

ILUSTRAČNÉ: Reklamné zariadenia
SITA ILUSTRAČNÁ SNÍMKA - Veľkoplošné reklamné tabule na výpadovke pri Zlatých pieskoch. Bratislava, 21. júl 2012. Foto: SITA/Ľudovít Vaniher

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal sa vo štvrtok stretol so starostami mestských častí, aby sa zefektívnilo konanie pri odstraňovaní vizuálneho smogu. Navrhol zriadiť pracovnú skupinu, v ktorej bude zastúpený nielen magistrát, ale aj zástupcovia jednotlivých mestských častí.

Reklamných zariadení na území Bratislavy je takmer 10 000, v správe mesta ich je 4 000, zvyšné sú v správe mestských častí. Hlavné mesto vypracovalo manuál postupu pre stavebné úrady, aby mohli efektívnejšie postupovať pri vydávaní súhlasu s odstraňovaním reklamnej stavby. Mesto totiž nemôže svojvoľne odstraňovať akúkoľvek čiernu stavbu. Rozhodnutie o odstránení reklamného zariadenia môže vydať iba stavebný úrad a tie sú v mestských častiach.

Najviac reklamných plôch v Bratislave je v mestskej časti Ružinov, kde ich je 2 849. Za ním nasleduje Staré Mesto, Petržalka, Nové Mesto, Karlova Ves, Vrakuňa a ďalšie časti. Najmenej ich má mestská časť Jarovce. „Reklamných zariadení je extrémne veľa, ničia konkurencieschopnosť mesta, verejné priestranstvá a kvalitu života v meste. Znižovanie vizuálneho smogu je naša,“ povedal primátor.

Koncom januára 2015 sa hlavné mesto obrátilo na súd a požiadalo ho o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť. Z ulíc hlavného mesta by tak malo po rozhodnutí súdov zmiznúť až 1 623 takýchto informačných reklamných tabúľ. Hlavné mesto zrušilo a nepredĺžilo povolenie ani spoločnosti, ktorá využívala na reklamu tzv. trojnožky.

Spoločnosť mala platné povolenie na umiestňovanie 428 reklamných zariadení do júna 2015, po tomto dátume mala spoločnosť tieto svoje zariadenia odstrániť. Nestalo sa tak a vec skončila na Okresnom úrade, ktorý však dal mestu za pravdu a reklamné trojnožky budú z mestských pozemkov odstránené po vypršaní zákonných lehôt.

Magistrát pracuje na manuáli vonkajšej reklamy podľa vzoru Viedne. Jeho cieľom bude stanoviť jasné pravidlá pre umiestňovanie vonkajšej reklamy v meste a získať tak efektívne originálne právomoci mesta regulovať vonkajšiu reklamu na svojom území.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk