Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ivo Nesrovnal, primátor
ilustračné: SITA
3. júla 2018 Správy BratislavaKomunálna politika Bratislava od BratislavaDeň.skSITA, © SITA 2018 Diskusia()

Primátor zaujal k rozvojovým projektom iné stanovisko, ako chcú mestské časti, tvrdí Čahojová

Týka sa to rozvojových projektov – Stanica Nivy investora HB Reavis a električkovej trate v rámci projektu Spojená Bratislava, ktorú chce postaviť J&T REAL ESTATE.

Primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal zaujal k rozvojovým projektom v meste, ktoré žiadajú o štatút významnej investície, iné stanovisko, ako chcú mestskí poslanci i mestské časti. Pred novinármi to v utorok na brífingu na Primaciálnom námestí v Bratislave povedala starostka mestskej časti Bratislava – Karlova Ves a súčasne mestská poslankyňa Dana Čahojová.

Týka sa to rozvojových projektov – Stanica Nivy investora HB Reavis a električkovej trate v rámci projektu Spojená Bratislava, ktorý chce postaviť J&T REAL ESTATE. V liste, ktorý má agentúra SITA k dispozícii, primátor podľa Čahojovej vyjadruje podporu, súčinnosť a víta zámer rozvojových projektov v hlavnom meste. Ako dodala, listy primátor poslal bývalému predsedovi vlády pre investície a informatizáciu a súčasnému premiérovi Petrovi Pellegrinimu. Investori J&T Real Estate a HB Reavis však koncom minulého roka svoju žiadosť o udelenie štatútu významnej investície v Bratislave stiahli. Investori o tom Pellegriniho informovali aj s primátorom hlavného mesta Bratislavy Ivom Nesrovnalom.

Čahojová pripomenula, že v listoch je odlišný postoj mesta k významným investíciam ako od neho žiadalo mestské zastupiteľstvo. Podľa poslankyne nie je v súlade ani s odmietavými postojmi ružinovského i petržalského zastupiteľstva. Pellegrini vlani hovoril, že investičné projekty treba posudzovať podľa toho, či sú prospešné pre ľudí v tejto krajine. Poznamenal tiež, že na to sú údaje, dáta, fakty a nie emócie. Tlak verejnosti bol tak podľa Pellegriniho populistický a pripisuje ho aj komunálnym voľbám, ktoré boli v novembri i tým, ktoré budú tento rok.

O projekte HB Reavis sa v Bratislave začalo hovoriť na jar minulého roka, o Spojenej Bratislave vlani v lete. Obe spoločnosti žiadali o udelenie štatútu významnej investície. „Prináša im to exkluzívne výhody. Možnosť oslobodiť sa od poplatku za rozvoj i obídenie územného plánu,“ pripomenula Čahojová. Pellegrini sa vtedy zaujímal o stanoviská mestských časti, rokovali o tom aj mestskí poslanci, ktorí primátora žiadali, aby so štatútom nesúhlasil. Ružinov a Petržalka vtedy uvádzali, že so štatútom významnej investície nesúhlasia a nemajú o nich dostatok informácií. Karloveská starostka tiež spomenula, že Bratislavčanom by udelením významnej investície hrozilo napríklad vyvlastnenie pozemkov na brehu Dunaja. „Mestské časti by tiež prišli o miestny poplatok za rozvoj,“ uzavrela.

Spoločnosť HB Reavis vo svojom vlaňajšom stanovisku uvádza, že dôvodom stiahnutia žiadosti bola snaha o ďalšie spracovanie detailov v spolupráci s hlavným mestom Bratislava i vládou SR. Stiahnutie žiadosti však podľa spoločnosti neznamená, že by sa zastavila príprava už rozbehnutých projektov. „Výstavba novej autobusovej stanice pôjde podľa plánu, bez zdržania. Tak ako doposiaľ budeme pripravovať ďalšie projekty plne v súlade s legislatívou. Je však zrejmé, že vzhľadom na dĺžku stavebných a povoľovacích konaní bude ich realizácia trvať výrazne dlhší čas,“ uviedol výkonný riaditeľ HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.

Spoločnosť J&T REAL ESTATE uvádzala, že žiadosť stiahli na základe priebehu vnímania žiadosti o udelenie štatútu významnej investície a z dôvodu komplikovanosti procesov, ktoré sprevádzali žiadosť o projekt Spojená Bratislava. „Aj napriek stiahnutiu našej žiadosti sme presvedčení, že uskutočnenie zámeru Spojená Bratislava je v záujme mesta aj jeho obyvateľov, a teda aj vo verejnom záujme,“ pripomenul Peter Korbačka z J&T REAL ESTATE. „Ak nám hlavné mesto prejaví podporu a poskytne súčinnosť, budeme pokračovať aj v budovaní nových električkových tratí s ich potenciálnym rozvojom do mestských častí, kde v súčasnosti chýbajú,“ poznamenal.

V rámci projektu Spojená Bratislava chce spoločnosť J&T Real Estate na vlastné náklady, čo je 60 miliónov eur, vybudovať električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra. Okrem električky je súčasťou projektu aj polyfunkčný komplex nákupného centra na staromestskom brehu Dunaja na Pribinovej ulici i vybudovanie štvrte Nové Lido na petržalskej strane Dunaja. Súčasťou projektu majú byť aj byty a kancelárske priestory, rozvoj mestských nábreží so zeleňou i plochami pre šport. Spoločnosť tvrdí, že všetky projekty dosahujú parametre významnej investície.

Spoločnosť HB Reavis žiadala štát o vydanie osvedčenia o významnej investícii pre projekty v Bratislave. Medzi investície patria projekty v zóne Nivy i v Petržalke, nová autobusová stanica i plánovaná lanovka cez Dunaj. Celková investícia je približne jedna miliarda eur. Výhodou štatútu môže byť rýchlejšia administratíva pri budovaní týchto projektov. Spoločnosť vo svojom stanovisku uvádza, že v prípade, že nebude žiadosť o významnú investíciu schválená, Bratislava, ale najmä Petržalka, príde o rozsiahle rozvojové projekty, investície, nové pracovné pozície a posilnenú infraštruktúru.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X