Proces rekonštrukcie Karloveskej radiály ide podľa plánu, tvrdí Nesrovnal

Vajanského nábrežie, električková trať
ilustračné: SITA

Proces rekonštrukcie Karloveskej radiály ide podľa plánu. Uviedol to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že táto rekonštrukcia patrí medzi najväčšie investičné projekty mesta asi za približne 70 miliónov eur vrátane DPH.

„Bude to takmer sedem kilometrov električkových tratí od tunela pod Hradným vrchom až po križovatku ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou. Bude to úplne nová električková trať, dve nové križovatky, trať bude zatrávnená aj zastávky budú mať zelené strechy,“ objasnil detaily rekonštrukcie radiály Nesrovnal.

Dodal, že dve nové križovatky budú zároveň integrované. „Integrovaná križovatka spočíva v tom, uvediem na príklade Molecovej, kde sa zbieha z Dlhých dielov, ľudia vystúpia a prebiehajú cez cestu na električku, je to veľmi nebezpečné a stávajú sa tam nehody. Riešenie je, že trolejbus alebo autobus už nebude zastavovať na vedľajšej ulici, ale zastaví na jednej zastávke dole, ako aj električka, ktorá zastaví z druhej strany zastávky, čiže ľudia vystúpia na zastávke a prestúpia do iného dopravného prostriedku,“ informoval ďalej primátor.

Otvorili obálky

K procesu rekonštrukcie Karloveskej radiály Nesrovnal povedal, že v auguste mesto vyhlásilo verejné obstarávanie a tento mesiac už otvorilo obálky. „To je približne štyri a pol mesiaca a na takéto veľké verejné obstarávanie to nie je zlý výsledok, pretože je to proces, ktorý samotný obstarávateľ ani nekontroluje. Závisí skôr od účastníkov toho procesu, koľko budú dávať dodatočných otázok. A my sme zo zákona povinní otázky zodpovedať,“ uviedol ďalej Nesrovnal. Tým, že tie otázky podľa neho zodpovedajú a vložia ich do systému, stávajú sa akousi novou realitou, a iní uchádzači zase reagujú na tieto otázky.

„Zodpovedali sme tak veľa otázok a teraz bude nasledovať kontrola úplnosti podaní, či spĺňajú všetky kritériá, potom sa to celé zoberie a keďže je to projekt financovaný z európskych zdrojov, podlieha to ďalšej dvojitej kontrole. Následne to zase celé zoberieme a predtým teda, ako podpíšeme zmluvu s tým, kto by mal to obstarávanie vyhrať, pošleme to na Úrad pre verejné obstarávanie, ktorý to zase všetko skontroluje, má na to minimálne mesiac, uvidíme, aké budú výsledky. Následne sa celý tento balík znova zoberie a dá sa to na ministerstvo dopravy ako radiaci orgán, ktorý uvoľňuje európske peniaze. Sú to však procesy, ktoré musíme absolvovať, ale ktoré zároveň spomaľujú celú rekonštrukciu,“ uzavrel Nesrovnal.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk