Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
električka, dpb
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
SITA Nová obojsmerná električka ForCity Plus počas vykládky vo vozovni DPB. Verejnosti bude nová električka slávnostne predstavená vo štvrtok 6. novembra 2014. Bratislava, 3. november 2014. Foto: SITA/Dopravný podnik Bratislava
24. apríla 2015 Správy Bratislava od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2015, SITA

Prvá obojsmerná električka začne jazdiť zajtra

Skúšobnú prevádzku s cestujúcimi prvej novej obojsmernej električky spustí Dopravný podnik zajtra. Prvá bude linka číslo 4 na trase Dúbravka – Zlaté Piesky o 4.53 hod.

Povolenie na skúšobnú prevádzku električiek Škoda 29T a 30T vydalo ministerstvo dopravy. „Po schválení nového typu vozidla budeme nasadzovať aj ďalšie nové električky spolufinancované z eurofondov, čím sa obslúžia aj iné mestské časti,“ uviedol generálny riaditeľ dopravného podniku Ľubomír Belfi. Ako dodal, verí, že cestujúci ocenia komfort nových električiek a verejná doprava sa stane atraktívnejšia.

DPB upravil všetky električkové trate a naďalej bude robiť ich údržbu aj počas prevádzky nových vozidiel. „Technický stav koľají na radiálach ako aj celej infraštruktúry, na ktorej budú nové električky vypravované, vyhovuje prevádzke nových nízkopodlažných vozidiel,“ vysvetlila Volfová.

Bratislavský dopravný podnik má od 22. apríla sedem električiek typu Škoda 30T a jednu typu Škoda 29T. Približne každý týždeň pribudne ďalšia nová električka, pričom do konca roka bude dodaných 45 nových vozidiel a v roku 2016 ich bude 60.

Pred tým, ako sa električky vydajú na cestu, musel dopravný podnik spraviť proces tzv. homologizácie. Išlo napríklad o preškolenie vodičov na nový typ vozidla, skúšku prejazdnosti tratí, ovládanie výhybiek, skúšku spotreby energie, brzdového spomalenia pri prázdnom a zaťaženom vozidla.

Električky museli tiež pred spustením najazdiť predpísanú vzdialenosť bez záťaže aj so záťažou. V prípade obojsmernej električky to bolo 10-tisíc kilometrov, v prípade jednosmernej tritisíc kilometrov.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X