Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Parkovanie v Petržalke
Foto: ilustračné, SITA

Prvé parkovacie zóny v meste spustia podľa pravidiel parkovacej politiky na jeseň, pôjde o tieto časti

V balíku služieb bude 100 voľných parkovacích hodín na rok, ktoré je možné poskytnúť návštevám.

V októbri spustí Bratislava prvé parkovacie zóny podľa pravidiel parkovacej politiky – Bratislavský parkovací asistent PAAS. Pôjde o zóny v mestských častiach Rača, Nové Mesto a Petržalka.

Ročné predplatné pre rezidenta zóny pre jedno auto bude 39 eur. Na tlačovej konferencii o tom informoval primátor Bratislavy Matúš Vallo.

V balíku služieb bude 100 voľných parkovacích hodín na rok, ktoré je možné poskytnúť návštevám, a dve hodiny parkovania denne v inej zóne za 10 eur ročne.

Vďaka zavedeniu regulácie a hodinovej sadzby pre návštevníkov bude v zónach parkovať menej nerezidentov, čo znamená viac dostupného parkovania pre rezidentov v okolí ich bydliska,“ uviedol primátor.

Iba na vyznačených miestach

Parkovanie v regulovaných zónach bude možné iba na vyznačených miestach. Zavádzanie parkovacej politiky bude postupné.

Od októbra začnú platiť prvé vyznačené lokality – v Rači zóna Krasňany, v Novom Meste v časti Tehelné pole a v Petržalke v okolí Einsteinovej.

V nasledujúcich mesiacoch pribudnú postupne zóny v časti Starého Mesta, Karlovej Vsi, Dúbravke, Ružinove, Lamači, Vrakuni, Devínskej Novej Vsi a ďalších mestských častiach,“ uviedol splnomocnenec magistrátu pre parkovaciu politiku Peter Herceg.

Digitálna karta na EČV

Rezidentská karta bude digitálna karta evidovaná na EČV vozidla a bude ju možné kúpiť od septembra online. K dispozícii budú tiež kontaktné centrá.

Súčasťou ročného predplatného za parkovanie je 100 voľných návštevníckych hodín a dve hodiny parkovania denne v iných zónach za poplatok 10 eur ročne,“ dodal Herceg.

Dve hodiny parkovania zdarma neplatia v najdrahších zónach, napríklad v Starom Meste. Obyvatelia, ktorí si rezidentskú kartu nekúpia, môžu získať až 150 návštevníckych hodín.

Návštevníci bez trvalého pobytu

Návštevníci, ktorí v regulovanej zóne nemajú trvalý pobyt, budú platiť za parkovanie 50 centov až 2 eurá za hodinu, podľa vyťaženosti zóny.

Platba bude možná cez viaceré existujúce mobilné aplikácie, k dispozícii budú tiež parkomaty umiestnené na uliciach a kiosky, kde bude možná úhrada parkovného priamo na mieste,“ priblížili zástupcovia magistrátu. Novinkou je, že rezidentská parkovacia karta bude platiť aj v časti vedľajšej zóny.

Každá zóna bude označená značkou, ktorá bude zobrazovať, aká parkovacia karta v danej zóne platí a tiež informáciami o hodinovej sadzbe parkovného pre nerezidentov.

Parkovacie domy a záchytné parkoviská

Súčasťou parkovacej politiky sú aj záchytné parkoviská, ktoré majú zlepšiť dostupnosť parkovania na najvyťaženejších sídliskách.

Obyvateľom sme už odprezentovali citlivo navrhnuté parkovacie domy v Novom Meste a v Lamači. V krátkom čase odprezentujeme ďalšie,“ uviedli zástupcovia magistrátu s tým, že v pláne sú aj ďalšie záchytné parkoviská v meste.

Kontrola parkovania

Do konca roka spustíme záchytné parkovisko na začiatku Rače, pripravujeme ďalšie plochy v Novom Meste a vo Vrakuni, ale aj v blízkosti vnútorného obchvatu,“ dodali.

Mesto plánuje uplatniť pri kontrole parkovania princíp objektívnej zodpovednosti. Skenovacie vozidlo skontroluje, či má zaparkované auto rezidentskú kartu alebo zaplatenú hodinovú tarifu.

Vďaka objektívnej zodpovednosti chceme každú regulovanú ulicu kontrolovať aspoň trikrát za deň,“ uzavreli.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X