RegioJet previezol vlakmi medzi Bratislavou a Komárnom za polrok skoro 1,7 milióna ľudí

Vlak regiojet.jpg
ilustračné: RegioJet

Spoločnosť RegioJet, a. s., prepravila vo vlakoch na trati medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom v prvom polroku tohto roka 1,667 milióna cestujúcich. V porovnaní s rovnakým obdobím vlani je to viac o 18 %, resp. o 254,7 tisíca osôb.

Ako prepravca informoval, najväčší nárast počtu cestujúcich na uvedenej trase zaznamenal od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK).

„Žltými vlakmi je odvtedy možné cestovať aj s električenkami a bežnými lístkami na MHD (na úseku Bratislava – Kvetoslavov),“ uviedol koordinátor PR a komunikácie RegioJetu Martin Žarnovický. Okrem jednoduchšieho cestovania sa podľa neho doprava mnohým aj výrazne zlacnila. Vlaky spoločnosti sa na území Bratislavy stali vlastne ďalším prostriedkom MHD a akousi náhradou za chýbajúcu električku vo východnej časti mesta.

Rýchla preprava

Pri ceste do hlavného mesta je tak možné ušetriť aj viac ako pol hodinu. Jazda vlakom z Podunajských Biskupíc a Vrakune do centra mesta trvá zhruba pätnásť minút. „Na ponuku rýchlych spojení RegioJetu do centra stihol zareagovať už aj Dopravný podnik Bratislava, ktorý v spolupráci s Bratislavskou integrovanou dopravou (koordinátor IDS BK) začal obyvateľov dotknutých mestských častí privážať autobusmi z okolia na najbližšiu železničnú stanicu, kde môžu pohodlne prestúpiť na vlaky RegioJet linky S70 do centra mesta,“ uviedol Žarnovický.

Posilnenie vlakov

RegioJet v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby SR počas roka navýšil počet spojov na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno v poobedňajšej špičke. Vlaky odvtedy premávajú ráno aj popoludní pravidelne trikrát za hodinu. Na najvyťaženejší ranný vlak s odchodom o 6.15 hod. z Dunajskej Stredy do Bratislavy začal dopravca nasadzovať veľkokapacitnú súpravu zloženú z troch jednotiek typu Talent, ktorá môže do hlavného mesta naraz priviezť 939 cestujúcich.

„RegioJet by chcel rovnako pokračovať v posilňovaní vlakov aj v druhej polovici roka 2018 a vedie preto rokovania s objednávateľom dopravných výkonov, ministerstvom dopravy a výstavby. Ďalší výrazný nárast očakáva RegioJet v súvislosti s výstavbou D4 a R7, počas ktorej sa dopravná situácia na južnom Slovensku a v hlavnom meste ešte viac zhorší,“ priblížil Žarnovický.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk