Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Eurovea lode dunaj vodna doprava mapy.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, www.google.com
24. januára 2019 Správy BratislavaNovinky z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Rezort dopravy pripraví návrh na osobnú lodnú dopravu po Dunaji vo verejnom záujme

Ministerstvo dopravy a výstavby SR začne prípravu legislatívneho návrhu na zavedenie služby vo verejnom záujme pre osobnú lodnú vodnú dopravu.

Jej prevádzkou na Dunaji by mala byť poverená spoločnosť primárne na trase Šamorín – Bratislava s navrhovanými zastávkami Šamorín, Hamuliakovo, Bratislava – Eurovea a Most SNP. Vláda v stredu vzala na vedomie informáciu ministerstva dopravy a výstavby o príprave podmienok pre zriadenie národného dopravcu vo vnútrozemskej vodnej doprave v podmienkach Slovenskej republiky, a to na základe programového vyhlásenia vlády na roky 2016 až 2020.

Voľba pravidiel nákupu služby vo verejnom záujme by mala byť výsledkom politických rozhodnutí a možnej dohody medzi verejnou správou a prevádzkovateľom. Odporúča sa dať čo najväčšiu váhu motivujúcim snahám,“ uviedlo ministerstvo dopravy v materiáli. „Zle nastavená schéma s prílišným opieraním sa o fixné platby by mohla viesť k realizovaniu plavieb s veľmi nízkou obsadenosťou, čo rozhodne nie je cieľ,“ upozornil rezort.

Náklady na jedného cestujúceho by boli viac ako 10 eur

Suma ročných nákladov sa odhaduje na približne 4,8 mil. eur pri pohone plavidiel na motorovú naftu a započítaní plnej výšky odpisov do nákladov. Pri pohone plavidiel na dieselelektrický pohon by ročné náklady dosahovali zhruba 3,6 mil. eur. Na základe modelových prepočtov bol odhadnutý dopyt v oboch smeroch na 351-tisíc cestujúcich ročne (962 denne) pri vyššej cene cestovného 1,90 eura a 573-tisíc cestujúcich ročne (1 569 denne) pri cene cestovného do jedného eura.

Pri takýchto počtoch cestujúcich treba počítať so záporným hospodárskym výsledkom okolo 4 mil. eur ročne pri kalkulácii s vyššou hladinou nákladov, so záporným hospodárskym výsledkom okolo 2,9 mil. eur ročne pri kalkulácii s nižšou hladinou nákladov,“ priblížil rezort dopravy. Náklady na jedného cestujúceho by boli 10,40 eura pri kalkulácii s vyššou hladinou nákladov, resp. 7,90 eura pri nižších nákladoch. „Odhadované príjmy v prípade s maximálnym využitím kapacít plavidiel nedosahujú úroveň nákladov (výnosy by v krajnom, ťažko realizovateľnom variante, mohli dosiahnuť 3,6 mil. eur ročne). Pravdepodobný výnos pritom bude len zlomkom tohto maximálneho potenciálneho výnosu,“ upozornilo ministerstvo dopravy.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X