Ročná rezidentská karta v Petržalke by mala stáť 60 eur. Rozhodovať sa bude zajtra

parkovanie, Petržalka, auto
ilustračné: SITA

Ak petržalskí poslanci na utorkovom zasadnutí zastupiteľstva schvália parkovaciu politiku v Petržalke, výdaj a počet parkovacích kariet bude obmedzený.

Ak sú v jednom byte tri autá, prvá karta bude stáť 60 eur, druhá bude stáť 90 eur a tretia 120 eur na jeden rok. Na jeden byt bude možné vydať len tri rezidentské karty,“ povedal dnes zástupca petržalského starostu Ján Bučan.

Rezidentské parkovanie uprednostní obyvateľov s trvalým pobytom tak, aby mali možnosť zaparkovať vo vzdialenosti približne 150 metrov od svojho bydliska a všade inde v Petržalke, kde potrebujú. Rezidenti však nebudú mať vyčlenené svoje vlastné parkovacie miesto. Rovnako bude fungovať abonentská karta pre tých, ktorí v Petržalke nemajú trvalý pobyt. Tá bude stáť 800 eur na rok, abonent má nárok na vydanie najviac jednej abonentskej parkovacej karty.

Všetky príjmy pôjdu na transparentný účet mestskej časti, prevádzkovateľovi budú platiť 40 eur bez DPH za predaj jednej parkovacej karty. Pri predaní 20-tisíc parkovacích kariet táto suma klesá na 32 eur bez DPH.

Iba vstupné náklady prevádzkovateľa budú niekde na úrovni dvoch miliónov eur. Medzi zmluvné povinnosti prevádzkovateľa patrí aj letná a zimná údržba parkovacích boxov. Výška odplaty zodpovedá komplexnosti a náročnosti zavádzania daného systému. Mestská časť očakáva z parkovania ročný príjem približne 500-tisíc eur, ktorý bude na transparentnom účte a viazaný iba na investície do vytvárania parkovacích kapacít, napríklad nových parkovísk alebo parkovacích domov,“ pokračuje Bučan.

Podľa neho tridsať percent áut, ktoré v súčasnosti v Petržalke stoja, nepatria rezidentom. Ako ďalej uviedol, najkritickejšie miesta s nedostatkom parkovacích miest sú na začiatku Petržalky.

Sú to Dvory, Háje a lokality v okolí Digital parku. Ďalej je to centrum Petržalky, Námestie hraničiarov, Lachova ulica,“ spomenul.

Pre návštevy vyčleníme päť percent našich komunikácií, čo sú cesty tretej a štvrtej triedy. Tieto miesta budú bezplatné. Ďalšie miesta zadarmo budú na mestských cestách prvej a druhej triedy, ktoré prinesú ďalších 1 500 až 2 000 parkovacích miest,“ vysvetlil zástupca starostu a pripomenul, že v mestskej časti bude aj dočasné, hodinové parkovanie.

Víťazom súťaže na prevádzkovanie parkovacieho systému je firma EEI, ktorá bude zmluvným partnerom. Podľa zmluvy je prevádzkovateľ povinný skontrolovať denne päťtisíc áut a zároveň budú jednotlivé zóny aj monitorovať. Ak pravidlá nebudú vodiči dodržiavať, budú platiť sankcie.

Problematiku parkovania v Petržalke budú miestni poslanci riešiť v utorok 22. septembra na zasadnutí miestneho zastupiteľstva. Poslanci majú schváliť aj všeobecne záväzné nariadenie, ktoré upraví všetky podmienky prevádzkového poriadku. Parkoviská v Petržalke sú v súčasnosti preplnené, autá sú zaparkované na chodníkoch a matky s kočíkmi či vozičkári majú pre ne často sťažený pohyb.

Problémom je aj to, že pred domami parkujú autá s mimobratislavskými poznávacími značkami. Samospráva chce od nového roku zavádzať na celom svojom území nový parkovací systém, ktorý má uprednostniť ľudí s trvalým pobytom a zaviesť do celého systému parkovania poriadok.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk