S bicyklom po Bratislavskom kraji: Na ktoré cyklotrasy sa oplatí vybrať?

Foto: Gettyimages

Niektoré cyklotrasy vedú až do susedného Rakúska. Prinášame prehľad niektorých cyklotrás v kraji.

Teplejšie počasie a slnečné dni ťahajú čoraz viac ľudí do prírody. K letným športom neodmysliteľne patrí aj bicyklovanie, ktorému sa venujú páry, jednotlivci i rodiny s malými deťmi.

Prezrite si, kam sa môžete vybrať na bicykli v Bratislavskom kraji. V zozname sú cyklotrasy rôznej dĺžky, ktoré však nemusíte celé prejsť a budete šliapať do pedálov toľko, koľko budete vládať.

Vysoká pri Morave – Hamuliakovo

Táto cyklotrasa je dlhá 60,3 km a vedie po asfalte. Prepája dve strany Malých Karpát. Začína sa pri križovatke s trasou Eurovelo 13 vo Vysokej pri Morave.

Z obce pôjdete po ceste III. triedy do Stupavy, odtiaľ do Borinky a následne sa dostanete na lesné cesty. Trasa pokračuje cez Svätý Jur, okolo Šúrskeho rybníka a Šúrskeho. Pri Zálesí sa vydajte na odbočku smerom okolo Zelenej vody cez Malý Dunaj a Most pri Bratislave. Trasa ide aj cez Rovinku, Dunajskú Lužnú a až do Hamuliakova. Končí pri vodnom diele Gabčíkovo.

Stupavský okruh

Máte chuť vidieť lesy Malých Karpát? Vyrazte na túto trasu dlhú 44,8 km, ktorá začína v Stupave. Je určená hlavne pre skúsenejších cyklistov. Trasa pokračuje do Borinky a následne do lesného porastu.

Lesnými cestami sa dostanete až k chatovej oblasti Košarisko. Trasa sa opät ponorí do lesa a vracia sa do Stupavy. Cyklisti uvidia počas jazdy Jurské jazero alebo Biely Kríž.

Cerová dráha

Jedna z najkratších cyklotrás v kraji. Za 10,7 km sa dostanete od Vydrických nádrží až po Hrubý Drieňovec. Trasa sa nachádza na zaniknutom poľovníckom chodníku, je úzka a miestami budú mať cyklisti pre kľukatenie zakrytý výhľad.

Trasa má od Železnej studničky viac stúpaní. Dávajte si pozor, niektoré časti chodníka sú pokryté koreňmi, skalami či drevenými mostíkmi.

Rača – Biely Kríž

Krátka trasa vhodná aj pre menej náročných cyklistov. Začína sa v Rači a pokračuje sa stúpaním po asfaltovej lesnej ceste až do lokality Biely Kríž. V cieli sa nachádza križovatka viacerých cykloturistických trás.

EuroVelo 13

Medzinárodná európska cykloturistická trasa sa prezýva aj Cesta železnej opony. Cyklistov prevedie po histórii Európy, kedy bola rozdelená na východ a západ. Cyklotrasa prechádza od Barentsovho mora po Čierne more, má dĺžku viac ako 9 950 km a prechádza 20 štátmi.

Cez Slovensko prechádza takmer 89 km tejto trasy. Začína, keď cyklisti prejdú z Rakúska mostom cez rieku Moravu pri Hohenau an der March a vedie severojužným smerom západne od obcí Moravský Sv. Ján, Malé Leváre a Gajary. Trasa ďalej vedie cez Vysokú pri Morave, Devínsku Novú Ves, popod Devín, Karlovou Vsou, Petržalkou a končí východne od obce Kittsee.

Bicyklovanie

Z Pezinka do Svätého Jura

Za 11,8 km zdoláte Pezinok, Limbach aj Svätý Jur. Trasa štartuje pri ulici Kupeckého v Pezinku pri Vinohradníckom náučnom chodníku. Pokračuje potom cez Limbach pozdĺž Krkavčieho potoka, Kotlíkov, okrajom Mysleníc až ku kanálu Blatnica vo Sv. Jure, kde končí.

Green Bike Tour

Ak máte radi dlhšie cyklotrasy, vydajte sa na túto. Je dlhá 71,5 km a takmer celá vedie po nespevnených cestách. Ide o jednu z najkrajších cyklotrás v kraji, pretože vedie lesmi Malých Karpát. Spája Bratislavu s Pezinskou babou.

Záhorská cyklomagistrála

Táto trasa štartuje pod hradom Devín a vedie do Devínskej Novej Vsi. Pokračuje sa do obcí Zohor, Láb, Plavecký Štvrtok až do Malaciek. Ďalšie zastávky sú Veľké Leváre, Závod, Borský Svätý Jur a Šaštín.

Následne sa cez Petrovu Ves dostanete do Holíča, kde nezabudnite na návštevu zámku. Za Holíčom sa pôjde po frekventovanej ceste, preto zvýšte opatrnosť. Cez obce Oreské a Rybky vedie trasa do stredu mesta Senica a končí na križovatke s Kopaničiarskou cyklomagistrálou.

Dunajská cyklistická cesta

Ide o nenáročnú cykloturistickú trasu, ktorá spája Čunovo a Gabčíkovo. Má 40,5 km. Trasa začína pri Čunove pri križovatke s trasou EuroVelo 6. Pokračujte ku kompe pri Vojke nad Dunajom. Tu trasa schádza z hrádze a prechádza obcou, kde vychádza na hrádzu Dunaja.

Bicyklujte popri ramenách Dunaja, obce Bodíky až k prístavu Gabčíkovo. Trasa v týchto miestach opäť schádza z hrádze a po asfaltovej ceste prechádza späť k vodnému dielu Gabčíkovo, kde končí na križovatke s EuroVelo 6.

Bicyklovanie

Dúbravská radiála

Trasa má len 7,3 km a spája centrum mesta s Dúbravkou. Cyklisti začínajú pod Mostom SNP, pokračujú po nábreží pod Mostom Lanfranconi. Po asfaltových cestách sa dostanete až do Dúbravky.

Lamač – Železná Studienka

Trasa patrí k tým kratším, je dlhá 6,2 km. Prepája Lamač so Železnou studničkou. Trasa vedie od časti Podháj, stúpaním sa dostanete do lokality Hrubá Pleš. Pokračuje sa na Kačín a keď sa cyklisti pustia dole asfaltovou cestou popri potoku Bystrička, ocitnú sa na konci v údolí Železnej studničky.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.