Spolupráca slovenskej a poľskej kinematografie má dlhoročnú tradíciu a jej výsledkom je množstvo kvalitných a úspešných filmov. Na dobrú spoluprácu kinematografií oboch krajín upozorní výstava plagátov Prieniky poľskej a slovenskej kinematografie. Milovníkov filmov i výtvarného umenia na ňu pozýva od 3. do 31. marca Poľský inštitút do svojej galérie na Námestí SNP 27 v Bratislave.
Ako o výstave informuje Poľský inštitút na svojej webstránke, vojnová dráma Boxer a smrť slovenského režiséra Petra Solana napríklad vznikla na námet poviedky poľského autora Józefa Hena a hrali v nej aj viacerí poľskí herci. Tí sa v minulosti objavili v hlavných úlohách aj v ďalších snímkach významných slovenských režisérov.
Napríklad vo filme Dušana Hanáka z roku 1980, ktorý však na deväť rokov skončil v trezore – Ja milujem, ty miluješ hral herec Roman Klosowski. V snímke Dušana Trančíka z roku 1976 Koncert pre pozostalých zas účinkovali poľskí herci Barbara Brylska a Marek Frackowiak a vo filme Karline manželstvá (1980) režiséra Vladimíra Kavčiaka si zahrala Ewa Dalkowska.
V súčasnosti vidieť prelínanie slovensko-poľskej spolupráce predovšetkým pri vzniku koprodukčných filmov. Pod mnohé z nich sa podpísali poľskí režiséri, napríklad Agnieszka Holland (Jánošík. Pravdivá história, Cez kosti mŕtvych), alebo Marcin Koszalka (Červený pavúk). V ďalších zasa svoje umenie predviedli poľskí herci Maciej Stuhr (Červený kapitán), Michalina Olszanska (Ja, Olga Hepnarová) alebo Michal Žebrowski a Pawel Delag v len nedávno premiérovanom filme Všetko alebo nič. Všetky vystavené plagáty pochádzajú zo zbierok Slovenského filmového ústavu v Bratislave.
Galéria Poľského inštitútu je otvorená počas pracovných dní od 9. do 17. hodiny, s výnimkou piatka, kedy je prístupná iba do 15. hodiny.