Spojenie medzi Bratislavou a Trnavou je vyťažené, pomôcť by mohol trojminútový interval medzi jazdami

Cyklovozen vlak, vláčik záhoráčik
Foto: ilustračné, www.slovakrail.sk

Zhustenie siete semaforov na trati je neporovnateľne lacnejšie a jednoduchšie, ako niekedy spomínané budovanie tretej koľaje.

Železnice Slovenskej republiky chystajú na najviac vyťaženej trati na Slovensku Bratislava – Trnava zvýšenie jej priepustnosti tak, aby tu v čase špičky mohli byť vlaky vypravované každé tri minúty. Dosiahnu to zhustením siete semaforov, ktoré by mali byť po novom na každom kilometri.

Po rokovaní s predsedom Trnavského samosprávneho kraja, Jozefom Viskupičom, o tom informoval generálny riaditeľ ŽSR, Juraj Tkáč. Toto riešenie označil za pomerne jednoduché a vzhľadom na predpokladané náklady, 20 miliónov eur, aj za nie veľmi drahé.

Dlho očakávaná modernizácia

Prípadné vybudovanie tretej alebo štvrtej koľaje by bolo nielen neporovnateľne drahšie, ale aj časovo oveľa náročnejšie. V súčasnosti nie je možné medzi Bratislavou a Trnavou vypravovať vlaky častejšie, ako každých šesť až osem minút.

Je to stará trať, desaťročia bez väčších investícií. V prvom rade bude potrebné túto trať elektrifikovať, aby sme vedeli zrýchliť a zatraktívniť spojenie medzi Nitrou, Trnavou a Bratislavou,“ vysvetlil riaditeľ odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš. Na ilustráciu uviedol, že na tejto jednokoľajnej trati sa výhybky v staniciach prestavujú ručne.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk