Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Cyklovozen vlak, vláčik záhoráčik
Zdroj: Foto: ilustračné,www.slovakrail.sk
12. septembra 2019 Správy BratislavaDopravné správy z ciest Bratislava od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Spojenie medzi Bratislavou a Trnavou je vyťažené, pomôcť by mohol trojminútový interval medzi jazdami

Zhustenie siete semaforov na trati je neporovnateľne lacnejšie a jednoduchšie, ako niekedy spomínané budovanie tretej koľaje.

Železnice Slovenskej republiky chystajú na najviac vyťaženej trati na Slovensku Bratislava – Trnava zvýšenie jej priepustnosti tak, aby tu v čase špičky mohli byť vlaky vypravované každé tri minúty. Dosiahnu to zhustením siete semaforov, ktoré by mali byť po novom na každom kilometri.

Po rokovaní s predsedom Trnavského samosprávneho kraja, Jozefom Viskupičom, o tom informoval generálny riaditeľ ŽSR, Juraj Tkáč. Toto riešenie označil za pomerne jednoduché a vzhľadom na predpokladané náklady, 20 miliónov eur, aj za nie veľmi drahé.

Dlho očakávaná modernizácia

Prípadné vybudovanie tretej alebo štvrtej koľaje by bolo nielen neporovnateľne drahšie, ale aj časovo oveľa náročnejšie. V súčasnosti nie je možné medzi Bratislavou a Trnavou vypravovať vlaky častejšie, ako každých šesť až osem minút.

Je to stará trať, desaťročia bez väčších investícií. V prvom rade bude potrebné túto trať elektrifikovať, aby sme vedeli zrýchliť a zatraktívniť spojenie medzi Nitrou, Trnavou a Bratislavou,“ vysvetlil riaditeľ odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš. Na ilustráciu uviedol, že na tejto jednokoľajnej trati sa výhybky v staniciach prestavujú ručne.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X