O údajnom poklese tržieb, a to až o 20 percent, informovala spoločnosť prevádzkujúca Dinopark.
Vedenie bratislavskej ZOO s tvrdeniami o tom, že jej za posledné mesiace klesla návštevnosť a s tým spojené aj tržby, rozhodne nesúhlasí. Vyjadrenia firmy West Media, prevádzkovateľa Dinoparku, označila ZOO za zavádzajúce a nepravdivé.
Otvorený list riaditeľovi
Hovorkyňa ZOO Diana Burgerová uviedla, že s firmou nebolo možné korektné rokovanie. Firma šíri nepravdivé informácie, najnovšie formou otvoreného listu riaditeľovi ZOO Tomášovi Hulíkovi.
„Kým zoologické záhrady v Košiciach, Vyškove a Plzni, ktorých súčasťou sú aj fungujúce DinoParky, zaznamenali v júni 2021 v priemere 45-percentné zvýšenie návštev, ZOO Bratislava za to isté obdobie zaznamenala pokles o takmer 20 percent,“ napísal v liste riaditeľ West Media Jiří Machálek.
ZOO Bratislava však tvrdí, že iné slovenské ZOO majú taktiež nižší pokles návštevnosti oproti obdobiu pred koronakrízou bez ohľadu na to, či majú Dinopark alebo nie.
Nepresné čísla
V liste sú taktiež uvedené nepresné údaje. Hovorkyňa uviedla ako príklad počet platiacich návštevníkov. Machálek uviedol za jún číslo 22 469, skutočné číslo bolo však 24 845.
Dinopark bol zatvorený 29. mája, pretože ZOO vypovedala zmluvu s prevádzkovateľom atrakcie. Dôvodom boli vážne právne nedostatky, ktoré pre ZOO neboli výhodné. Aktuálne mesto pripravuje proces výberu novej atrakcie.