Je to 151 pozemkov s rôznymi výmerami, ktorých ceny stanovili na základe znaleckého posudku Národnej diaľničnej spoločnosti.
BRATISLAVA 9. júna – Starosta bratislavskej mestskej časti Ružinov Dušan Pekár dnes požiadal primátora Bratislavy Iva Nesrovnala o súhlas na predaj pozemkov v správe mestskej časti pre výstavbu bratislavského obchvatu.
Agentúru SITA o tom informovala ružinovská hovorkyňa Marianna Šebová s tým, že je to 151 pozemkov s rôznymi výmerami, ktorých ceny stanovili na základe znaleckého posudku Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Predaj pozemkov pod bratislavský obchvat rozdelia na tie, ktoré sú v správe bratislavských mestských častí, a na tie, ktoré sú v správe mesta Bratislava. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal to konštatoval po štvrtkovom stretnutí s ministrom dopravy výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpádom Érsekom, s ktorým preberali predaj pozemkov pod stavby D4 a R7.
Bratislavskí mestskí poslanci na utorkovom zasadnutí zastupiteľstva rozhodli, že mesto Bratislava pozemky pod bratislavský obchvat NDS nepredá. Návrh sa týkal predaja bratislavských pozemkov v katastrálnom území Podunajské Biskupice, Ružinov, Nivy a Jarovce pre usporiadanie pozemkov pod stavbami v prospech NDS.
„Komunikujeme so zástupcami z Národnej diaľničnej spoločnosti, pretože niektoré výmery pozemkov, ktoré boli uvedené v materiáli mestského zastupiteľstva, sa odlišujú od tých, na ktoré sme udelili mestu súhlas na odpredaj. Podľa mojich informácii je to spôsobené zmenami v geometrickom pláne hlavného mesta, ktorý sa zapisuje,“ objasnil Dušan Pekár a pripomenul, že na rade je teraz primátor hlavného mesta, aby udelili súhlas na odpredaj predmetných pozemkov v správe mestskej časti. Potom budú podľa ružinovskej samosprávy o ich predaji rozhodovať ružinovskí poslanci na septembrovom miestnom zastupiteľstve.
Ako vo štvrtok potvrdil Árpád Érsek, NDS začala proces vyvlastňovania. Diaľničná spoločnosť, ktorá bola žiadateľom, potrebovala mať usporiadané pozemky k 30. septembru, začiatok výstavby obchvatu Bratislavy sa tak môže oddialiť a Bratislava môže pre nepredané pozemky prísť približne o dva milióny eur. Ministerstvo dopravy totiž okrem ceny za meter štvorcový ponúkalo o dvadsať percent viac peňazí pre mesto.
„Aj napriek pôvodne odsúhlasenému spoločnému postupu mesta a mestských častí budeme teraz postupovať oddelene. Mestské časti, ktorých sa to týka, budú teraz musieť urýchlene zvolať svoje zastupiteľstvá. Predaju a prenájmu pozemkov mesta sa bude zase venovať aj septembrové mestské zastupiteľstvo, tak aby sme všetko stihli,“ vysvetlil ďalší postup Nesrovnal.
Poslanci počas utorkového zastupiteľstva v diskusii argumentovali tým, že predajom by porušili štatút mesta Bratislavy. Nesrovnal však pripomenul, že postup predaja pozemkov je v poriadku a v súlade so štatútom mesta. Podľa neho bol materiál profesionálne spracovaný. „Pre politikárčenie niektorých poslancov mestského zastupiteľstva sme teraz v časovej tiesni, aby sme všetko stihli a financie pre mesto a mestské časti zachránili. Mohlo by sa nám to však podariť, v čo pevne verím,“ doplnil primátor.
V súvislosti s obchvatom Bratislavy mal v utorok mestský parlament schváliť i nájom ďalších častí bratislavských pozemkov. Týkalo sa to pozemkov v bratislavských mestských častiach Jarovce, Vajnory, Podunajské Biskupice, Ružinov i územia Nivy. Po prvom hlasovaní poslanci návrh schválili. Po ňom však mestský poslanec a starosta bratislavskej mestskej časti Rača Peter Pilinský (Most-Híd) povedal, aby hlasovanie opakovali. V opakovanom hlasovaní nemal návrh dostatok hlasov, rovnako neprijali ani alternatívny návrh.
Výstavbou R7 a D4 vznikne rozdelenie dopravy v komunikačnej sieti takmer celej Bratislavy. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 odľahčia Bratislavu od tranzitnej dopravy, ktorá smeruje do Rakúska a Maďarska, ale aj rozdelia dopravu, ktorá prichádza cez hranice mesta.