Štúdia realizovateľnosti Dunajbusu za takmer 100-tisíc eur mešká už rok

Eurovea lode dunaj vodna doprava mapy.jpg
Foto: ilustračné, www.google.com

Dôvodom ďalšieho preloženia termínu dodania štúdie realizovateľnosti Dunajbusu je neukončený proces hodnotenia dopadov na životné prostredie.

Štúdia realizovateľnosti Dunajbusu, teda pravidelnej osobnej lodnej dopravy, ktorá má spájať mestá a obce dunajského regiónu Trnavského a Bratislavské samosprávneho kraja s Bratislavou, za 92 200 eur mešká už jeden rok. Pôvodne mala byť štúdia hotová už vo februári 2019, tento termín však posunuli na 31. október, pričom štúdia ešte stále neuzrela svetlo sveta.

Na základe neukončeného procesu hodnotenia dopadov na životné prostredie žiada prijímateľ Pro – Danubia o predĺženie lehoty realizácie hlavnej aktivity do februára 2020,“ potvrdil pre agentúru SITA odbor komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR. Štúdiu financujú z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Pre tisíce obyvateľov

Dunajbus ako forma dopravy do hlavného mesta by sa mohla dotknúť približne 100-tisíc obyvateľov. Predpokladaný rozpočet pre tento projekt je 60 miliónov eur. Projekt Dunajbus pripravuje Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji Pro – Danubia.

V rámci technického riešenia projektu hovoria o siedmich rýchlolodiach s kapacitou 120 až 140 osôb na jedno plavidlo, z toho 85 až 100 miest na sedenie, 40 miest na státie a 30 miest pre bicykle. K už existujúcim prístaviskám v Šamoríne (okres Dunajská Streda), Hamuliakove (okres Senec) a Čunove (Bratislava 5) pribudne ďalších šesť, a to Kyselica, Vojka nad Dunajom (obe Dunajská Streda), Eurovea, Aucafe, River park a Devín.

Plánujú tiež zriadiť dva vlnolamy v oblasti zdrže Hrušov a vybudovať dve záchytné parkoviská, jedno v Šamoríne a jedno v Hamuliakove. Projekt počíta aj s potrebou jedného zimného prístavu, okrem iného aj pre servisné účely.

Odľahčenie ciest

Z Hamuliakova do centra Bratislavy sa cestujúci lodnou dopravou dostanú do 25 minút. Pre porovnanie, cesta autom na tomto úseku ráno medzi 7.00 a 9.00 hod. v pracovný deň trvá v priemere hodinu a pol.

Výhodou lodnej dopravy je, že bez ohľadu na podmienky v cestnej premávke dopraví cestujúcich na miesto určenia v rovnakom časovom intervale, a tým sa výrazným spôsobom skráti čas cestovania predovšetkým v ranných a popoludňajších špičkách,“ uviedli z Odboru komunikácie MDV SR. Dunajbus má odľahčiť cesty v priemere o 1 500 áut denne.

Peniaze pre realizáciu tohto projektu chce rezort dopravy čerpať z eurofondov, konkrétne z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Prostriedky z tohto programu je však potrebné vyčerpať do roku 2023.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk