Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
peniaze-euro-financie-hospodarenie-bratislavsky-kraj-gettyimages
Ilustračná foto: gettyimages
20. novembra 2019 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Tento rok Bratislavský kraj minul na reklamu na sociálnych sieťach približne 14-tisíc eur

Vďaka propagácii niektorých podujatí na sociálnych sieťach sa napríklad zvýšil počet podaných prihlášok na stredné odborné školy v kraji o 15 percent.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) minul na reklamu na sociálnych sieťach do 31. októbra tohto roka približne 14-tisíc eur. Pre agentúru SITA to uviedla vedúca tlačového oddelenia BSK Veronika Beňadiková. Na sociálnych sieťach ako Facebook či Instagram propaguje Bratislavský kraj svoje podujatia a kampane. Vďaka takejto forme reklamy prišlo na stredné odborné školy v kraji o 15 percent viac prihlášok.

Komunikácii cez sociálne siete sa venuje referent tlačového oddelenia BSK. To spadá pod odbor komunikácie, ktorý má celkovo 14 zamestnancov, ktorých podiel na mzdách všetkých zamestnancov BSK tvorí približne štyri percentá. Kraj pritom využíva viacero komunikačných kanálov.

Propagácia a marketing

Nie každý je totiž aktívny na sociálnych sieťach. Pre župu je dôležitá komunikácia tradičnými médiami ako televízia, rozhlas, tlač a web, ale budeme posilňovať vlastné komunikačné kanály, ako sú napríklad časopis Bratislavský kraj, webstránka bratislavskykraj.sk, videokanál BSK či priamo na podujatiach v kraji,“ vysvetlil predseda BSK Juraj Droba.

Na rok 2019 krajskí poslanci schválili v rozpočte na položku Propagácia a marketing celkovo 900-tisíc eur, pričom do 31. októbra vyčerpali niečo vyše 400-tisíc eur. Z toho napríklad 65-tisíc eur investovali do propagácie stredného školstva, deväťtisíc eur na reklamu pre Vláčik Záhoráčik či Malokarpatský expres, alebo 16-tisíc eur na podporu projektov hradených z eurofondov.

Nižšie náklady

Tieto boli podporené rozhlasovými spotmi, inzerciami v printových médiách, online kampaniach či billboardami,“ vysvetlila Beňadiková. Kraj vydáva aj mesačník Bratislavský kraj v náklade 200-tisíc kusov, na ktorého tlač a distribúciu vyhradili v rozpočte na rok 2019 sumu 140-tisíc eur.

Podľa Beňadikovej sú náklady na propagáciu a marketing v porovnaní s minulými rokmi výrazne nižšie. V minulom volebnom období bol rozpočet na propagáciu a marketing „kozmeticky nižší“, keďže zo záverečného účtu z roka 2017 čerpali asi 600-tisíc eur, ale niektoré projekty, aktivity a akcie dostali podporu aj z iných odborov.

V schválenom rozpočte na rok 2018 bolo síce rozpočtovaných 1 200 000 eur, no reálne bolo vyčerpaných 615 706,87 eura,“ vysvetlila Beňadiková. Kraj aktuálne pripravuje rozpočet na rok 2020, ktorý poslancom krajského zastupiteľstva predložia v decembri. Na marketing a propagáciu v ňom plánujú vyčleniť pol milióna eur.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X