Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
mozog, myšlienka
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
ilustračné: pixabay.com
11. marca 2019 Zaujímavosti od BratislavaDeň.skBratislavaDeň.sk Diskusia()

Tento týždeň je podľa zdravotníkov venovaný mozgu, prinášame vám tipy pre lepšiu pamäť

Týždeň, ktorý sa začína 11. marca 2019, je venovaný mozgu. Zdravotníci si preto pre občanov pripravili rôzne prednášky či letáky, ktoré pomáhajú ľuďom udržať svoju pamäť vo sviežom stave. Prinášame vám zopár tipov, ktoré zverejnil Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Bratislave na svojej webovej stránke.

Leták bol vypracovaný v spolupráci Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a Slovenskej Alzheimerovej spoločnosti. Ako sa uvádza, na to, aby ste mali lepšiu pamäť, stačia tieto jednoduché kroky.

  • pozitívny postoj (povedzme si napríklad: Ja nie som o nič horší ako iní! Ja to dokážem!)
  • koncentrácia (vedome treba zamerať pozornosť na podstatu)
  • asociácie (pýtame sa napríklad: Čo mi táto situácia pripomína? Kde som sa stretol s podobným človekom? Podobné otázky nám pomôžu pri spomínaní, ale aj pri zapamätávaní si nových informácií.)
  • selekcia (myslieť treba kriticky a posudzovať, čo skutočne stojí za to, aby sme si to pamätali, nezaťažujeme si myseľ priemernými, deprimujúcimi, zbytočnými myšlienkami a informáciami)
  • vizualizácia – obrazotvornosť (prostredníctvom mentálnych obrazov si vytvárame vlastné obrazy)
  • intelektuálna zvedavosť (Čím máme viac vedomostí, tým bude ďalšie zapamätávanie si ľahšie a rýchlejšie. Informácie vzájomne nadväzujú, nové doplnia staré.)
  • odbúravanie stresu (Úzkosť, strach a depresia prispievajú k poruchám pamäti. V tomto prípade sa pozornosť a energia plytvajú na zbytočné detaily a zhoršuje sa tým schopnosť koncentrácie.)
  • emócie (Čím viacej je informácia spojená so silnou emóciou, či už pozitívnou alebo negatívnou, tým lepšie sa vryje na dlhšiu dobu do pamäti.)
  • odpočinok (Uvoľnenie, odpočinok a dostatočný spánok umožňujú, aby si mozog oddýchol, prebúdzal sa svieži a myseľ sa naplnila energiou.)
  • okysličovanie (Fyzická a intelektuálna aktivita zvýši prietok krvi mozgovými cievami, čím si vytvárame optimálne podmienky pre činnosť pamäti.)
  • precvičovanie pamäti (vhodné je aktívne sledovanie vedomostných súťaží, riešenie krížoviek, hlavolamov, osemsmeroviek, sudoku a podobne)

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X