Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Devinska_nova_ves_zeleznicna_stanica_maps.google.sk_.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
ilustračné: maps.google.sk
13. mája 2016 Nezaradené od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2016

Trať Devínske Jazero – Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa

Zrušenú železničnú trať Devínske Jazero – Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa. Železnice hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

,,Zo zoznamu zrušených tratí sme ako pilotný projekt v okolí hlavného mesta vybrali odbočku Devínske Jazero – Stupava a oslovili sme vedenie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) o jej ďalšom využití v podobe cyklotrasy. Kraj na túto ponuku zareagoval pozitívne, dohodli sme sa na vytvorení expertnej skupiny, ktorá v krátkom čase posúdi legislatívne, technické a ďalšie možnosti tohto zámeru,“ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni s tým, že železnice sú správcom majetku pod bývalou železničnou traťou a aby proces úspešne dotiahli, potrebujú ešte vyriešiť viaceré otázky.

Podľa predsedu BSK Pavla Freša je rozvoj cykloturistiky jednou z priorít kraja. „Každý rok sprístupňujeme desiatky kilometrov cyklotrás, preto verím, že sa tej svojej dočkajú aj obyvatelia Stupavy. Našou skúsenosťou totiž je, že z cyklotrasy a jej blízkosti sa postupne stáva centrum športového života v mestách. K cyklistike to potom dotiahne aj športovcov, ktorí by aj chceli čosi pre seba urobiť, ale boja sa vyraziť s bicyklom či s korčuľami na frekventovanú cestu, akou spojnica Stupava – Devínska Nová Ves určite je,“ pripomenul Frešo.

Železničná trať do Stupavy, v tej dobe nazývaná Stupava – Mást, bola posledným veľkým projektom Rakúskej spoločnosti štátnych železníc na území Slovenska. Projektovali ju ako odbočku hlavnej trate z Devínskej Novej Vsi do Kútov a následne do Skalice. Koncesiu dostala ministerským nariadením v roku 1890, prevádzku otvorili 27. októbra 1891. Jazdili po nej osobné aj nákladné vlaky až do konca 70. rokov 20. storočia, keď osobnú dopravu zastavili a trať zmizla z cestovných poriadkov. Po úplnom zastavení dopravy na tomto úseku trať administratívne zrušili v roku 2008.

Úspešnosť tohto projektu ukáže, či ŽSR pôjdu touto cestou aj v prípade ďalších zrušených železničných tratí.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X