Urbanistická štúdia Centrálnej rozvojovej osi Petržalka počíta so zachovaním zelene pozdĺž Chorvátskeho ramena prostredníctvom parku

elektricka-petrzalka-sita.jpg
Foto: ilustračné, SITA

Centrálna rozvojová os Petržalky je definovaná koridorom budúcej električky ako súčasti nosného dopravného systému (v minulosti koridor pre metro), ale aj Chorvátskym ramenom.

Odznelo to v stredu na verejnom prerokovaní štúdie v Dome kultúry Zrkadlový háj v bratislavskej Petržalke s tým, že ani jeden návrh riešenia územia, nepočíta zároveň so štvorprúdovou cestou, ako to bolo pôvodne plánované. Ako ďalej na prerokovaní pripomenul primátor Bratislavy Matúš Vallo, štúdia bude regulovať len 7 percent novej výstavby. Mesto deklaruje vyšší index zelene a menej výstavby.

Štúdia zároveň počíta aj s cyklotrasou, pešími prepojeniami či funkčným využitím v súlade s prírodným prostredím a to najmä rekreáciou, športom, službami či kultúrou. Plánuje sa tiež výstavba trinástich nových lávok cez Chorvátske rameno či bikesharing. Podľa bratislavského magistrátu je rozdiel medzi oboma variantmi len v charaktere výstavby a v riešení niektorých detailov.

Petržalka už vyzvala obyvateľov k pripomienkovaniu

Bratislavská Petržalka už vyzvala obyvateľov, aby sa vyjadrili k urbanistickej štúdii Centrálna rozvojová os Petržalky, ktorú na pripomienkovanie predložilo hlavné mesto. „Zaznamenali sme množstvo otázok, podnetov aj nespokojnosti s urbanistickou štúdiou hlavného mesta, aby bola pri budúcej električkovej trati výstavba obytných domov či dokonca nových povrchových parkovísk. Našou prioritou je, aby bolo v tomto území čo najviac zelene, peších promenád, cyklotrás a parkov, čiže takzvaný Central park,“ uviedol starosta Petržalky Ján Hrčka.

Uvedomujeme si, že ide o mestské pozemky, takže je plne v moci mesta Bratislava zvoliť si, čo na tomto území chce mať. No my sme zásadne proti výstavbe, ktorá bude znižovať kvalitu života súčasných obyvateľov žijúcich v blízkosti tohto územia,“ argumentoval Hrčka. Ľudia môžu všetky svoje pripomienky k štúdii posielať na e-mailovú adresu cro@petrzalka.sk, aby ich mohla mestská časť zapracovať do svojho stanoviska pre hlavné mesto.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej časti, v Petržalke. Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 km a 7 zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Projekt II. etapy električkovej trate do Petržalky musia urobiť do roku 2023, dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskych zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk