Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
elektricka-petrzalka-sita.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: SITA/Branislav Bibel
7. februára 2019 Správy BratislavaOznamy a dôležité informácie od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Urbanistická štúdia Centrálnej rozvojovej osi Petržalka počíta so zachovaním zelene pozdĺž Chorvátskeho ramena prostredníctvom parku

Centrálna rozvojová os Petržalky je definovaná koridorom budúcej električky ako súčasti nosného dopravného systému (v minulosti koridor pre metro), ale aj Chorvátskym ramenom.

Odznelo to v stredu na verejnom prerokovaní štúdie v Dome kultúry Zrkadlový háj v bratislavskej Petržalke s tým, že ani jeden návrh riešenia územia, nepočíta zároveň so štvorprúdovou cestou, ako to bolo pôvodne plánované. Ako ďalej na prerokovaní pripomenul primátor Bratislavy Matúš Vallo, štúdia bude regulovať len 7 percent novej výstavby. Mesto deklaruje vyšší index zelene a menej výstavby.

Štúdia zároveň počíta aj s cyklotrasou, pešími prepojeniami či funkčným využitím v súlade s prírodným prostredím a to najmä rekreáciou, športom, službami či kultúrou. Plánuje sa tiež výstavba trinástich nových lávok cez Chorvátske rameno či bikesharing. Podľa bratislavského magistrátu je rozdiel medzi oboma variantmi len v charaktere výstavby a v riešení niektorých detailov.

Petržalka už vyzvala obyvateľov k pripomienkovaniu

Bratislavská Petržalka už vyzvala obyvateľov, aby sa vyjadrili k urbanistickej štúdii Centrálna rozvojová os Petržalky, ktorú na pripomienkovanie predložilo hlavné mesto. „Zaznamenali sme množstvo otázok, podnetov aj nespokojnosti s urbanistickou štúdiou hlavného mesta, aby bola pri budúcej električkovej trati výstavba obytných domov či dokonca nových povrchových parkovísk. Našou prioritou je, aby bolo v tomto území čo najviac zelene, peších promenád, cyklotrás a parkov, čiže takzvaný Central park,“ uviedol starosta Petržalky Ján Hrčka.

Uvedomujeme si, že ide o mestské pozemky, takže je plne v moci mesta Bratislava zvoliť si, čo na tomto území chce mať. No my sme zásadne proti výstavbe, ktorá bude znižovať kvalitu života súčasných obyvateľov žijúcich v blízkosti tohto územia,“ argumentoval Hrčka. Ľudia môžu všetky svoje pripomienky k štúdii posielať na e-mailovú adresu [email protected], aby ich mohla mestská časť zapracovať do svojho stanoviska pre hlavné mesto.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej časti, v Petržalke. Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 km a 7 zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Projekt II. etapy električkovej trate do Petržalky musia urobiť do roku 2023, dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskych zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X