Ako informovala mestská časť prostredníctvom svojej webovej stránky, v prípade, že v Petržalke dôjde k vzniku mimoriadnej udalosti, je možnosť obrátiť sa na krízový štáb mestskej časti.
Po nástupe nového vedenia sa zmenilo aj zloženie štábu, ktorý má 13 členov. V rámci neho pribudlo 5 nových členov vrátane starostu Jána Hrčku, ktorý stojí na čele štábu.
Tento týždeň zasadal krízový štáb po prvýkrát v novom zložení. Zasadnutie sa týkalo odbornej prípravy a okrem členov krízového štábu Mestskej časti Bratislava – Petržalka sa ho zúčastnili aj prizvaní hostia z Mestskej polície, Slovenského vodohospodárskeho podniku – OZ Bratislava. Prítomní tu boli taktiež zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja a Okresného úradu Bratislava a taktiež veliteľ Dobrovoľného verejného požiarneho zboru Petržalka.
„Stretnutie prebehlo pod vedením zástupcu prednostu Miestneho úradu Ivana Kezmana, ktorý otvoril stretnutie v mene starostu Jána Hrčku. V rámci odbornej prípravy odzneli dve prednášky. Prvá v podaní lektora z OÚBA Juraja Valenta na tému „Pôsobnosť a úlohy krízového štábu obce“ a druhá na tému „Ochrana pred povodňami“, ktorú odprezentoval Boris Kováč zo SVP,“ píše sa na webe Petržalky.
Ako ďalej uvádza Petržlaka, za mestskú časť vystúpil tajomník krízového štábu Anton Dzurdzík z referátu krízového riadenia, ktorý informoval členov o aktualizácii dokumentácie krízového štábu a plánov ochrany obce a plánov evakuácie.
„Krízový štáb okrem toho vyhodnotil svoju činnosť za rok 2018 a zároveň predstavil úlohy v zmysle „Zamerania činnosti“ na nadchádzajúce obdobie v roku 2019,“ uviedla záverom táto mestská časť.