Parkoviská vybudujú v Ivanke pri Dunaji, Nových Košariskách a Zohore, v Pezinku začali stavať už v apríli.
V kraji pribudnú ďalšie štyri záchytné parkoviská. V Pezinku ho začali stavať v apríli a bude stáť takmer dva milióny eur. Výstavbu záchytného parkoviska v Ivanke pri Dunaji v okrese Senec schválil Slovenský pozemkový fond (SPF) tento týždeň, ďalšie parkoviská vzniknú aj v Nových Košariskách (okres Senec) a Zohore (okres Malacky). Pre Agentúru SITA to uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky. Záchytné parkoviská chcú financovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, teda z eurofondov, ale aj z iných zdrojov. Cieľom záchytných parkovísk je zatraktívniť cestovanie verejnou dopravou.
Záchytné parkovisko v Pezinku v tesnej blízkosti železničnej stanice majú dokončiť a odovzdať do prevádzky v septembri. „Parkovisko vznikne na spevnenej, oplotenej ploche, ktorá bude osvetlená a monitorovaná kamerovým systémom. Celková kapacita bude 291 parkovacích miest a stojiská pre 30 bicyklov,“ uviedlo ministerstvo dopravy.
Chcú tu dobudovať aj podchod pod koľajou č. 5 s osobným výťahom a jeho napojenie na parkovisko. Novinkou bude aj prístupová cesta k parkovisku pre motoristov. Parkovisko je podľa slov hovorcu Pezinka Petra Vlasáka financované z grantov, investorom sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a zhotoviteľ spoločnosť Skanska SK.
Pribudne nová zastávka aj chodník
V Ivanke pri Dunaji tento týždeň SPF schválil výrub drevín na pozemku, kde má vyrásť nové parkovisko. V plnej prevádzke by malo byť koncom tohto roka a bude na ňom miesto pre 158 áut a 80 bicyklov. Pripravované záchytné parkovisko v Nových Košariskách bude mať 165 parkovacích miest a 50 miest pre bicykle.
Chcú tu vybudovať aj zastávku pre autobusy a chodník, ktorým sa obyvatelia k zastávke dostanú. Tento projekt má byť hotový v roku 2021. Parkovisko v Zohore má byť postavené v roku 2022 a ponúkne 207 parkovacích miest a 50 stojanov na bicykle.
Začiatkom tohto mesiaca dokončili výstavbu parkoviska vo Svätom Jure s 58 parkovacími miestami, dvoma miestami pre autobusy a niekoľkými zastrešenými stojanmi pre bicykle. Financovali ho z Integrovaného regionálneho operačného programu a stálo viac ako 650-tisíc eur. „Hlavná myšlienka projektu spočívala v tom, aby ľudia na bicykli alebo autobusom prišli na železničnú stanicu, odkiaľ sa potom prepravia do Bratislavy alebo do ďalších miest,“ uviedol Michal Feik z odboru komunikácie a marketingu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.