Tvorí ho jedenásť zrekonštruovaných vagónov, ktorými sa desaťtisíce československých legionárov prepravili naprieč Ruskom po Transsibírskej magistrále.
Na Slovensko prvýkrát príde expozícia historického legionárskeho vlaku Légiovlak, ktorý je replikou vlaku z obdobia rokov 1918 – 1920. Ako informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková, vlak si ľudia môžu pozrieť v Múzeu dopravy v Bratislave na Šancovej ulici od stredy 25. novembra od 11. hodiny do piatka 4. decembra.
Légiovlak tvorí jedenásť zrekonštruovaných vagónov v celkovej dĺžke 104 metrov a predstavuje vojenské ešalóny prepravované železnicou, ktorými sa desaťtisíce československých legionárov prepravili naprieč Ruskom po Transsibírskej magistrále a pri prejazde museli bojovať s boľševikmi.
Pre autentickosť a priblíženie podoby legionárskych vlakov a životných podmienok legionárov, ich bojovej činnosti a zvykov vybrali na výstavu najviac používané vagóny. Vlak sa skladá z vozňa poľnej pošty, vozňa zvaného tepluška, ktorý slúžil ako pojazdná kasáreň na ubytovanie vojska, zdravotného, štábneho, obrneného, krajčírskeho, predajného, ubytovacieho vozňa a dvoch plošinových vagónov.
Súčasťou výstavy bude aj množstvo dobových dokumentov. S odborným výkladom bude k dispozícii posádka vlaku v dobových uniformách. Múzeum dopravy Légiovlak podporilo sprievodnými panelmi pod názvom Légie a Bratislava. Vlak je súčasťou projektu Legie 100, hlavnou myšlienkou projektu je navrátiť do povedomia verejnosti odkaz zakladateľov moderného štátu.
Od marca 1918 sa československé vojsko v Rusku zabývalo vo vojenských ešalónoch. Vlaky slúžili ako pojazdná kasáreň a stali sa do roku 1920 domovom našich vojakov. V druhej polovici roku 1918 odstránili improvizácie, jednotky doplnili a budovali aj logistické a podporné časti, napríklad kuchyňu, pekáreň, rôzne dielne alebo sklady, ale aj nemocnice.
Expozíciu historického vlaku Légiovlak pripravili Múzeum dopravy Bratislava a Československá obec legionářská v spolupráci s Ministerstvom obrany SR, Ministerstvom vnútra SR, Nadačným fondom Legie 100, Nadáciou Milana Rastislava Štefánika Bratislava, Klubom historickej techniky Zvolen, Železnicami Slovenskej republiky a Múzejno-dokumentačným centrom Bratislava.