Primátor tvrdí, že s parkovacou politikou je spokojných takmer 80 percent obyvateľov lokality Dvory IV.
Bratislava pripravuje vylepšenia a zjednodušenia v systéme celomestského regulovaného parkovania PAAS. Na sociálnej sieti to uviedol primátor hlavného mesta Matúš Vallo.
Medzi systémové vylepšenia, ktoré pripravuje mesto v rámci parkovacej politiky patrí napríklad rozšírenie použitia bonusovej karty tak, aby platila v každej zóne PAAS bez výnimky, zjednodušenie časov parkovania pre nerezidentov v jednotlivých zónach, či zahusťovanie siete parkomatov a rozšírenie možností platby za parkovanie.
Viac rezidentských kariet
Ďalšou avizovanou zmenou je, že na jednu osobu bude môcť byť vydaných viac rezidentských kariet. „Zvažujeme tiež zavedenie možnosti získať rezidentskú kartu aj na auto, ktoré je evidované na blízkych príbuzných,“ poznamenal Vallo.
Odstránia nutnosť zbytočného prepisovania vozidiel. Mesto bude tiež prehodnocovať cenu abonentskej karty, aby bola dostupnejšia napríklad pre prevádzkovateľov obchodov v regulovanej zóne.
„Riešime tiež parkovanie pre ošetrovateľov a sociálnu starostlivosť, zmenu maximálnej dĺžky vozidiel, parkovacie karty pre motorky a pripravujeme ďalšie vylepšenia,“ vymenoval primátor.
Viac parkovacích miest
Podľa Valla je takmer 80 percent obyvateľov zaregulovanej zóny Dvory IV spokojných s parkovacou politikou. „V prieskume medzi obyvateľmi zóny na Dvoroch IV v Petržalke, 74 percent vodičov uviedlo, že sa im po zavedení PAAS parkuje lepšie než pred predtým,“ spresnil primátor s tým, že len 26 percent si myslí, že sa im parkuje rovnako.
„Takmer nikto nekonštatoval, že by sa mu v zóne teraz parkovalo horšie. Vodiči potvrdili, že po spustení PAAS majú vo svojom susedstve viac voľných parkovacích miest v čase, keď potrebujú zaparkovať a takmer nikto nemá pocit, že by parkovacích miest bolo menej,“ doplnil.
Bratislavčania majú obavy
„Rozumiem, že mnohí Bratislavčania majú z PAAS obavy. Podobne, ako sa obávali obyvatelia Dvorov IV, ktorí sú dnes v drvivej väčšine spokojní,“ uviedol Vallo s tým, že na rozdiel od piatich prvých zón, kde obyvatelia už dnes zaparkujú ľahšie, väčšina obyvateľov zatiaľ vo svojom susedstve PAAS nemá.
„Robíme všetko preto, aby bol tento systém pre Bratislavčanov čo najprínosnejší. Všetky navrhované zmeny prediskutujeme s obyvateľmi a v nasledujúcich mesiacoch ich uplatníme ako zmeny vo všeobecne záväznom nariadení, aby mohli platiť už pri spúšťaní ďalších PAAS zón od budúcej jari,“ uzavrel.