Verejná doprava premáva aj do satelitov hlavného mesta, cestujúci sa ľahko dostanú do Hainburgu či Rajky

Vlak regiojet
Foto: ilustračné, SITA

Do maďarskej Rajky sa cestujúci dostanú vlakom aj autobusom.

Dopravcovia zapojení do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) zabezpečujú prepravu osôb aj do satelitných miest a obcí v okolí hlavného mesta Bratislavy. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) Miroslav Staník, do satelitov premávajú všetci štyria zapojení dopravcovia, teda RegioJet, Slovak Lines, Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSR) aj Dopravný podnik Bratislava (DPB).

V prípade liniek DPB, 901 do Hainburgu a 801 do Rajky, však ide o komerčné spoje, preto v nich neplatia lístky IDS BK. Do maďarskej Rajky sa cestujúci dostanú autobusom 801 ale aj vlakom.

Počas špičky je interval medzi jednotlivými spojmi od šesť minút, napríklad zo Stupavy do Bratislavy, do 15 minút z Chorvátskeho Grobu do Bratislavy. Vlaky linky S70 na trase Bratislava – Kvetoslavov premávajú počas špičky trikrát za hodinu. Z Trnavy do Bratislavy premávajú počas rannej špičky každú hodinu tri vlaky – osobné alebo regionálne expresy, a zo Senca do Bratislavy takýchto vlakov premáva päť,“ vysvetlil Staník a dodal, že vlaky z maďarskej Rajky do Bratislavy a späť premávajú dvakrát ráno a trikrát popoludní.

Primeraná obsadenosť

Komerčná linka DPB s číslom 801 zo železničnej stanice Rusovce do Rajky a naspäť premáva každú hodinu a počas špičky dvakrát za hodinu. Spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom prevádzkuje DPB prostredníctvom linky 901, ktorá jazdí 16-krát za deň.

Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová, tieto linky sú obsadené primerane, avšak menej ako bežné linky bratislavskej mestskej hromadnej dopravy. Vyššiu obsadenosť týchto liniek evidujú v čase špičiek ale aj počas dní, keď je na Slovensku sviatok a obchody sú zatvorené, no v Rakúsku sú otvorené.

Pri tvorbe a úpravách cestovných poriadkov prímestskej autobusovej dopravy zohľadňujeme aj pripomienky zo strany miest a obcí,“ podotkol Staník s tým, že príkladom môže byť nová linka 220 zo smeru Zohor – Lozorno – Kuchyňa, ktorá je výsledkom práve požiadaviek obcí. Ako ďalej uviedol Staník, objednávateľmi dopravných výkonov sú Bratislavský samosprávny kraj, Ministerstvo dopravy a výstavby SR a hlavné mesto Bratislava. Títo objednávatelia zároveň aj uhrádzajú rozdiel medzi tržbami a reálnymi nákladmi jednotlivým dopravcom.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk